مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

هوش مالی : اولین قدم برای ثروتمند شدن

تنها تفاوت ما با افرادی که به طور ناگهانی ثروتمند شده‌اند، این است که آن ها متفاوت از دیگران فکر کرده‌اند و به نتیجه رسیده‌اند.

کلید موفقیت

اولین قدم برای ثروتمند شدن

ثروتمند شدن به محیط بستگی ندارد؛ زیرا در این حالت تمام ساکنان یک منطقه یا شهر باید توانگر و ثروتمند باشند و ساکنان دیگر مناطق و شهرها، همگی فقیر باشند. (پول و ثروت به دنبال هوش مالی می آید.) در همه‌جا ثروتمندان و فقرا را می‌بینیم که در کنار یکدیگر و در یک محیط زندگی می‌کنند و حتی گاهی به مشاغل یکسانی نیز می‌پردازند. هنگامی‌که دو نفر در یک منطقه و در یک شغل هستند و یکی ثروتمند می‌شود و دیگری همچنان فقیر باقی می‌ماند، درمی‌یابیم که ثروتمند شدن در اصل به محیط وابسته نیست.

حتی ثروتمند شدن به انجام کارهای خاصی هم که از عهده‌ی دیگران برنمی‌آید، وابسته نیست؛ زیرا دو نفر در شغلی مشابه (و هوش مالی متفاوت) با کارهایی یکسان، ممکن است یکی ثروتمند شود و دیگری فقیر بماند یا ورشکسته شود.

واقعیت این است که هیچ کس از شما بهتر نیست و هیچ کس هم از شما زرنگ تر نیست. اگر عملکرد کسی از شما بهتر است، بیشتر به این دلیل است که آن فرد استعدادهای طبیعی و هوش مالی اش را بیشتر از شما پرورش داده است.

بهترین باوری که می توانید در خودتان ایجاد کنید، این است که سرنوشت شما این گونه مقدر شده که از لحاظ مالی به موفقیت بزرگی برسید. وقتی کاملاً اطمینان حاصل کردید که در جهت موفقیت مالی پیش می روید، رفتارهایی را در پیش خواهید گرفت که این امر را محقق می سازد. و به دنبال پرورش هوش مالی خود می روید. بدترین باورهایی که می توانید داشته باشید، باورهایی است که شما را محدود می سازد. این باورها وقتی وجود دارند که شما فکر کنید از برخی جنبه ها محدودیت دارید. اما اصل مطلب این است که با افزایش هوش مالی می توانید محدودیت ها را برطرف کنید.

کلید موفقیت این است که کنترل ناخودآگاه خود را به دست بگیرید و آن را با افکار مثبت برنامه ریزی کنید.

بهتر است همیشه اول به دنبال کسب دانش و مهارت هوش مالی خود باشید و پس از آن به دنبال جمع کردن ثروت. زیرا حتی اگر ما پول زیادی هم داشته باشیم، اما نتوانیم برای آن‌ها خوب تصمیم بگیریم و با هوش مالی خود آن ها را هدایت کنیم، همۀ آن ها را از دست می‌دهیم. در آن صورت نه پول داریم و نه توانایی ذهنی، آن موقع است که فقیر به تمام معنا هستیم و هرگز از شرایطی که برای خود به وجود آورده‌ایم، نجات پیدا نمی‌کنیم.

تنها تفاوت ما با افرادی که به طور ناگهانی ثروتمند شده‌اند، این است که آن ها متفاوت از دیگران فکر کرده‌اند و به نتیجه رسیده‌اند.

پائول گتی تاجر و صنعتگر آمریکایی-بریتانیایی بود که شرکت نفتی Getty را تأسیس کرد. او در سال ۱۹۵۷ از طرف مجله ی فورچن به عنوان ثروتمندترین فرد آمریکا انتخاب شد و در سال ۱۹۶۶ نیز رکورد ثروتمندترین فرد جهان را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرد. در آن زمان ثروت گتی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار بود. وی در دوران جوانی قصد داشت کاری متفاوت انجام دهد. و پس از مدتی به بازرس نفت تبدیل شد او به مطالعه زمین شناسی پرداخت، که در آن زمان کاری بی ارزش بود و با این کار همیشه اطلاعات بیشتری نسبت به رقیبان خود داشت. همین امر باعث شد بتواند چند عملیات حفاری نفت را به عهده بگیرد و در آن ها موفق شود. و این کار شروع تازه ای برای ثروت اندوزی وی شود.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5 سال قبل

خیلی مفید بود
ممنون از شما

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x