مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

هوش مالی و ترس از سرمایه گذاری

تفاوت عمده ثروتمندان و افراد بی پول، طرز مواجه ی آن‌ها با ترس از سرمایه گذاری و از دست دادن پول و به کار انداختن هوش مالی است. طبیعی است که وقتی پای پول وسط می‌آید انسان بترسد و شجاعتش را از دست بدهد. باز هم با این حال اگر هوش مالی خود را تقویت کنید، می‌توانید پولدار شوید.

هوش مالی و ترس از سرمایه گذاری

از نگاه رابرت کیوساکی عواملی که مانع افزایش دارایی‌های شخص می‌شوند، پنج دسته هستند: 

  • ترس
  • تکبر
  • عادات بد
  • بدبینی
  • تنبلی

این عوامل امکان داشتن زندگی که همیشه آرزویش را داشته‌اید از شما می‌گیرد.

ترس از سرمایه گذاری

تفاوت عمده ثروتمندان و افراد بی پول، طرز مواجه ی آن‌ها با ترس از سرمایه گذاری و از دست دادن پول و به کار انداختن هوش مالی است. طبیعی است که وقتی پای پول وسط می‌آید انسان بترسد و شجاعتش را از دست بدهد. باز هم با این حال اگر هوش مالی خود را تقویت کنید، می‌توانید پولدار شوید. بسیاری از افراد محتاطانه جلو می‌روند، آن‌ها آن قدر از ضرر کردن می‌ترسند که دست آخر هم ضرر می‌کنند.

شما هیچگاه پولداری را نمی‌بینید که هیچوقت پولی از دست نداده باشد. برای اینکه دارایی خود را افزایش دهید، ترس از دست دادن پول را کنار بگذارید و از لذت ثروتمند شدن بهره ببرید.

یک ضرب المثل غربی می‌گوید: همه می‌خواهند به بهشت بروند اما هیچ کس دوست ندارد بمیرد.

خیلی از افراد آرزو دارند پولدار شوند، اما به قدری از بی پولی واهمه دارند که هیچوقت پولدار نمی‌شوند. این افراد سراغ برنامه ریز مالی یا کارگزار سهام می‌روند و اوراق بهادار تعدیل شده می‌خرند. مقدار عمده ی پول نقدشان را به خرید گواهی سپرده و تهیه ی اوراق قرضه کم بازده اختصاص می‌دهند، در بانک ها سپرده گذاری کرده و فقط چشم به سود بانکی دوخته اند و … . این نوع از سرمایه گذاری ها گرچه امن و معقولانه است اما صاحبش را برنده نمی‌کند. این نوع سرمایه گذاری را کسی انجام می‌دهد که برای ضرر نکردن بازی می‌کند.

البته سرمایه گذاری محتاطانه در اوراق بهادار خیلی بهتر از آن است که فرد دست روی دست بگذارد. برای کسی که دوست دارد محتاطانه پیش برود این نوع سرمایه گذاری بسیار مطلوب است. اما آرام و آهسته جلو رفتن و محتاطانه سرمایه گذاری کردن روشی نیست که سرمایه گذاران موفق، از آن تبعیت می‌کنند. اگر پول کمی دارید و می‌خواهید پولدار شوید ابتدا لازم است اهل خطر کردن باشید نه اینکه محتاطانه رفتار کنید.

برای پیشرفت کردن باید شجاعانه رفتار کنید و به دنبال تقویت هوش مالی خود باشید. اگر به هر نحوی آرزوی پولدار شدن دارید بایستی اهل خطر کردن باشید. اگر شکست به شما انگیزه پیروزی می دهد دست به کار شوید اما اگر شکست شما را ضعیف می کند پس محافظه کار باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x