مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و سرمایه گذاری در بورس

هوش مالی و سرمایه گذاری در بورس

یکی از دلایل بالا بردن هوش مالی این است که گزینه های بیشتری برای انتخاب و رسیدن به ثروت داشته باشید. سرمایه گذاری در بورس یکی از این گزینه هاست. سرمایه گذاری یعنی توانایی به کارگیری پول برای ایجاد پول بیشتر.

هوش مالی و سرمایه گذاری در بورس

تقریبا تمام افراد از نبوغ مالی بهره مند هستند اما آن را به دست فراموشی سپرده اند. دلیل اصلی این فراموشی آموزش هایی است که از کودکی به ما داده اند (پول ریشه ی همه ی بدی هاست). در واقع این عقاید ما را به این سمت حرکت می دهند تا حرفه ای یاد بگیریم که برای به دست آوردن پول کار کنیم (نه پول برای ما) و نگران آینده مالی مان نباشیم، چون دولت یا شرکتی که برای آن کار می کنیم، پس از بازنشستگی، رفع نیازهای مالی ما را تا حدودی برعهده می گیرند.

اما شما می توانید با به کار گرفتن هوش مالی و تقویت آن بهترین آینده را برای خودتان رقم بزنید. یکی از دلایل بالا بردن هوش مالی این است که گزینه های بیشتری برای انتخاب و رسیدن به ثروت داشته باشید. سرمایه گذاری در بورس یکی از این گزینه هاست. سرمایه گذاری یعنی توانایی به کارگیری پول برای ایجاد پول بیشتر.

کسی که واقعا باهوش باشد از ایده های دیگران استقبال کرده و آن ها را به معلومات خود اضافه می کند.

اصول کلیدی هوش مالی و سرمایه گذاری در بورس

بعضی از اصول کلیدی سرمایه گذاری وارن بافت که از طریق تجربه عملی بدست آورده است:

– به معامله های بالقوه از دید فروشنده نگاه کنید، چرا فروش برای آن ها اهمیت دارد؟ و بفهمید که کدام طرف معامله سودآور تر خواهد بود.

– بهتر است به سهام به عنوان بخش کوچکی از کسب و کار نگاه کنید.

– اگر شما وظایف تان را به درستی انجام دهید می توانید شرکت هایی که دارایی پنهان زیادی دارند را شناسایی کنید، ممکن است حتی در پیش پا افتاده ترین سهام هم معامله های باور نکردنی انجام دهید.

– خیلی مهم است شرکت هایی که در آن ها سرمایه گذاری می کنید را بشناسید تا نسبت به اینکه در آینده احتمال انجام چه کارها و اتفاقاتی وجود دارد، آگاه باشید.

  • وقتی بحث بر سر پول باشد، مخصوصا اگر پای سرمایه گذاری در بورس وسط بیاید، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که محافظه کارانه عمل کنند. آن ها همیشه می توانند دلیلی برای موفق نشدن در کار بیاورند، پس در سرمایه گذاری با افراد ترسو مشورت نکنید.

رابرت کیوساکی در کتاب “پدر پولدار و پدر فقیر خود” می نویسد:

یکی از سخت ترین جنبه های تولید ثروت رو راست بودن فرد با خودش و همرنگ جماعت نبودن است. زیرا معمولا در بازار، این اکثریت هستند که دیرتر از بقیه از اطلاعات با خبر می شوند و قربانی می گردند. در بسیاری از موارد اگر معامله ی بزرگی در جریان باشد، آن ها بسیار دیر می رسند. در بازار دنبال معاملات جدید بگردید.

سرمایه گذاران باهوش کسانی هستند که برای خرید و فروش در بازار منتظر زمان معینی نمی مانند. آن ها مانند موج سوارانی هستند که اگر یک موج را از دست بدهند دنبال موج دیگری می گردند و خودشان را برای رسیدن آن آماده می کنند. دلیل اینکه چرا انجام این کار از نظر بسیاری از سرمایه گذارها سخت است، این است که خرید چیزی که در بازار برایش تقاضایی وجود ندارد، به نظرشان ترسناک است.

سرمایه گذاران باهوش هنگامی وارد عمل می شوند که مورد سرمایه گذاری شان در بازار چندان محبوبیتی نداشته باشد. آن ها می دانند همان لحظه که خریدشان را انجام می دهند سود کرده اند.

یکی دیگر از ترفندهای رابرت کیوساکی در سرمایه گذاری این بود که مبلغ قابل توجهی را برای خرید سهام شرکتی که فکر می کرد در شرف تحول است و بر ارزش سهامش افزوده می شود، اختصاص می داد. زمانی که ارزش سهام شرکت بالا می رفت آن مقدار اولیه ای را که به خرید سهام اختصاص داده بود، بیرون می کشید. با این کار دیگر نگران نوسانات بازار نبود چون سرمایه اولیه اش برگشته بود و آن را در جای دیگری سرمایه گذاری می کرد. با این کار او صاحب دارایی می شد که از نظر فنی داشتنش مجانی بود، این یعنی هوش مالی.

ثروتمند شدن روندی زمان بر است و شما هم زمان می توانید با حل کردن مشکلات مالی و بازی با پول، هوش مالی و سرمایه گذاری در بورس را تقویت کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
5 سال قبل

خیلی مطلب مفید بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x