مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی و سرمایه گذاری

هوش مالی و سرمایه­ گذاری

هوش مالی و سرمایه گذاری به تصمیمات و عملکرد خاصی اشاره دارد که ثروت را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما با داشتن هوش مالی می‌توانید فرصتهایی را برای کسب پول و ثروت خلق کنید. یکی از راه‌های افزایش ثروت بدست آوردن سرمایه و کسب درآمد از آن است.

به گفته رابرت کیوساکی: سرمایه چیزی است که باعث می‌شود پولی در جیب شما قرار گیرد ولی یک تعهد (کسب درآمد از سرمایه) چیزی است که پول را از جیب شما برمی‌دارد و دوباره به شکل سود یا سرمایه به دارایی‌های شما باز می‌گرداند.

سرمایه گذاری گاهی به معنای خرید کالایی است به امید اینکه در آینده آن کالا سودآور خواهد شد، هرچند در حال حاضر به آن کالا نیازی نیست. گاهی هم به شکل خرید سهام و معامله در بورس (باتوجه به پیش بینی‌های فردی و تحلیل‌ نمودار سهام ها) خواهد بود. اشخاصی که از هوش مالی بالایی برخوردارند برای امور مالی خود برنامه ریزی دارند. آن‌ها اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای خود تعیین می‌کنند. چنین اشخاصی درصدی از درآمدشان را پس انداز می‌کنند و با آن به سرمایه گذاری می‌پردازند. چنین افرادی می‌دانند که قرض بالا آوردن، بار سنگینی است و در طولانی مدت تأثیر بدی بر میزان ثروتشان می‌گذارد. آن‌ها نهایت تلاششان را می‌کنند که بدهی‌هایشان را به حداقل برسانند و جلوی خرج‌ها و خریدهای به ظاهر کوچک (بدون احساس نیاز) را می‌گیرند، زیرا می‌دانند که در بلند مدت چه عواقبی را به دنبال دارد.

داشتن بدهی و انباشته شدن هزینه های بیهوده بر فرصت هایی که برای کسب سود پیش می­ آیند تاثیر می گذارند. افرادی که از هوش مالی بالایی برخوردارند، همیشه با افراد متخصصی که در زمینه سرمایه گذاری اطلاعات دارند مشورت می کنند، و همواره در حال یادگیری راه های کسب ثروت هستند. سرمایه گذاری می تواند در زمینه های دلار، مسکن، سکه، سپرده بانکی، فرابورس، صندوق های سرمایه گذاری، بورس و…صورت پذیرد.

مهمترین هدف هر فرد از سرمایه گذاری کسب درآمد است، و سرمایه گذاری در بورس یکی از گزینه های مناسب می باشد. یکی از فواید سرمایه گذاری در بورس این است که کسانی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند در صورت نیاز به پولشان بسیار سریعتر از سایر سرمایه گذاری ها می توانند سهام خود را به پول نقد تبدیل کنند و همچنین سرمایه گذاری در بورس با هر مبلغی امکان پذیر است.

سرمایه گذاری به معنای کار کردن هوشمندانه است نه سخت کار کردن. در اصل پول برای افرادی که هوش مالی بالایی دارند کار می کند، نه آنها برای پول!

نکته آخر:

موسس شرکت دوو:  همیشه باید به این فکر کنی که بیشتر از خود به دیگران سود برسانی. اگر به مرحله ای رسیدی که توانستی هم به خودت و هم به دیگران سود رسانی کنی، بدان که صاحب سرمایه و تجارت موفق هستی.

رابرت کیوساکی در کتاب خود می نویسد: اگر هر لحظه تصمیم بگیرید که بخواهید بخشی از سرمایه هایتان را به مراکز خیریه ببخشید، مطمئن باشید که خدا شریک شماست و چند برابر مقدار سودی که قرار است از سرمایه گذاری دربیاورید، به شما سود می دهد. در هر دین و مذهبی همه اعتقاد دارند که خدا نیازی به پول ما ندارد و قادر است چند برابر سرمایه های ما به مراکز خیریه و افراد فقیر کمک کند. خدا بهترین شریک است که می تواند بالاترین سود را به شما برگرداند.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هوشنگ
5 سال قبل

ممنون از مطلب مفیدتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x