مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

هوش مالی و نقش اطلاعات اقتصادی در سرمایه گذاری و کسب ثروت

سواد مالی

هوش مالی و نقش اطلاعات اقتصادی در سرمایه گذاری و کسب ثروت

بالا بردن سطح سواد مالی به شما کمک می کند تا بتوانید سود و زیان معاملات را حساب کنید و با سرمایه گذاری درست به ثروت برسید. هوش مالی به ما می گوید که برای کسب ثروت بیشتر باید اطلاعات مالی خود را افزایش دهیم.

کسب پول و ثروت مساوی است با دانستن اطلاعات زیادی درباره‌ی اعداد و لغات اقتصادی مانند نرخ سود، نرخ سود ویژه و ….

ابتدا باید یاد بگیریم که هر چیزی را خیلی سریع محاسبه کنیم. زیرا اگر با دنیای اعداد و حساب و کتاب آشنا نباشیم، نمی‌توانیم در همان لحظه که حرف می‌زنیم و یا حرف‌های دیگران را می‌شنویم، تصمیم بگیریم.

دومین گام این است که یاد بگیریم خطرات واقعی را بشناسیم. هنگامی که مردم می‌گویند: « این کار خطرناک است» پاسخ هوش مالی به آن ها این است که سرمایه‌گذاری خطرناک نیست، نا آگاه بودن از آن خطرناک است. همه در برابر پول و سرمایه‌ی خود احساس مسئولیت دارند و برای از دست دادن آن‌ها نگران می‌شوند. برای بعضی از مردم این ترس به معنای پنهان کردن پول‌هاست و برای گروهی دیگر به معنای استفاده از آن‌ها در سرمایه‌گذاری‌های مطمئن. سرمایه گذاری مطمئن با افزایش هوش مالی و اطلاعات مالی امکان پذیر است.

آموزش و افزایش اطلاعات مالی همانند فرمانی است که ما را به راه مستقیم هدایت می‌کند

بسیاری از ثروتمندان برای به دست آوردن بالاترین سطح دانش خود در زمینه‌ی امور مالی خیلی تلاش می‌کنند. آن ها در واقع با افزایش هوش مالی خود، روی اطلاعاتی که دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند و دانسته‌های خود را به نسل‌های بعدی خود انتقال می‌دهند. بالا بردن سطح سواد مالی باعث می شود تا بتوانید در برابر پیشنهادات مالی دیگران تصمیم درستی اتخاذ کنید. بسیاری از پیشنهادات بد در زمینه‌ی امور مالی خطرناک هستند و معمولاً افراد بیش‌تر در خانه‌ها و خانواده‌ها (اطرافیان نزدیک) با این پیشنهادات مواجه می‌شوند.

رابرت کیوساکی (یکی از موفقترین سرمایه گذاران تاریخ) در کتاب خود می نویسد: برای هر کاری ابتدا باید سیستم آن را طراحی نموده و سپس هوش مالی و اطلاعات اقتصادی خود را افزایش دهید. برای پذیرفتن هر چیزی  باید میزان سود و زیان آن را محاسبه کرد. هر چه سرعت محاسباتت را بالاتر ببری سریع‌تر پولدار می‌شوی و اگر بخواهی آرام آرام پولدار شوی می‌توانی حساب و کتابت را به دست افراد کاردان بسپاری!

مطالب هوش مالی برای اینکه به شما دستور دهد چه کاری را انجام دهید و از چه کاری اجتناب کنید، نوشته نشده است. بلکه فقط می‌خواهد ذهن شما را برای تصمیم‌گیری‌های مؤثر آماده کند و شرایط مناسبی را برای آگاهی شما بوجود آورد و سپس شما را وارد دنیای سرمایه‌گذاری کند.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5 سال قبل

ممنون از مطالب مفیدتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x