مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
هوش مالی چیست

هوش مالی چیست و شما در مورد آن چه می دانید؟

هوش مالی چیست ؟ یک نوع هوش کسب و کار است که از دانش و مهارت هایی به دست آمده و از درک مفاهیم مالی و حسابداری در دنیای کسب و کار است.

هوش مالی چیست؟

شاید این روزها کلمه هوش مالی و یا هوش اقتصادی به گوش شما خورده باشد و حالا برای شما سوال باشد که مفهوم دقیق این کلمه چیست و داشتن آن چه کمکی به ما می کند.

یکی از انواع هوش ها که به مسائل مالی مربوط می شود هوش مالی است که در واقع برای تشخیص و ارائه راه حل برای بهبود مشکلات اقتصادی و مالی از این استفاده می شود.

با ما همراه باشید تا با این مفهوم آشنا شوید.


هوش مالی چیست؟

 


پول یکی از موارد قدرتمند بودن است. اما آنچه شما را قوی تر می کند داشتن سواد در زمینه امور مالی است. پول می­ آید و می­ رود اما اگر شما در زمینه­ مالی آموزش دیده باشید و بدانید عملکرد آن چگونه است می­ توانید بر آن مسلط شوید و برای خودتان ثروت جمع کنید.

دلیل آنکه داشتن افکار مثبت در مورد پول به تنهایی پول ساز نیست این است که:

بسیاری از افراد به مدرسه رفته اند اما هرگز چیزی در مورد نحوه­ کارکرد پول یاد نگرفته اند، بنابراین عمرشان را به کار کردن برای پول درآوردن می گذرانند.

هوش مالی یک نوع هوش کسب و کار است که از دانش و مهارت هایی به دست آمده و از درک مفاهیم مالی و حسابداری در دنیای کسب و کار است.

هوش اقتصادی به عنوان بهترین شیوه و مهارت اصلی در بسیاری از سازمان ها منجر به بهبود نتایج مالی و افزایش روحیه کارکنان شده است.

بسیاری از سازمان ها برنامه های هوش مالی را در برنامه درسی خود در زمینه مدیریت پیشگام قرار می دهند. هوش اقتصادی یک مهارت ذاتی نیست بلکه مجموعه ای از مهارت های آموختنی است که می تواند در تمام سطوح توسعه یابد.

هوش مالی چیست

همه مردم دنیا چه فقیر و چه ثروتمند مشکل مالی دارند. بسیاری فکر می کنند اگر پول زیادی داشته باشند، مشکلات مالی آن ها تمام می شود؛ در حالی که اینگونه نیست و پول بیشتر مشکل مالی بیشتر را با خود به همراه می­ آورد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم شرایط روز به روز سخت تر خواهد شد. واقعیت این است که پول تاثیر بسزایی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می آورد، آزادی زمان و آزادی انتخاب می آورد. ولی به دست آوردن پول به تنهایی اگر با استفاده از هوش اقتصادی نباشد منجر به ثروتمند شدن نمی شود.

برای آن که بفهمیم هوش مالی چیست باید با این مفهوم آشنا شویم که هوش مالی آن بخش از هوش ماست که برای حل مسائل مالی از آن استفاده می کنیم.

به بیان دیگر، آن هوشی است که ما استفاده می کنیم تا مسائل مالی خاص خود را برطرف کنیم. هوش اقتصادی باعث می شود فرصت هایی را خلق و یا از فرصت هایی که دیگران نمی توانند ببینند استفاده کنیم.

کیفیت شرایط مالی امروز شما بستگی مستقیم به کیفیت رشد و پرورش هوش مالی شما از کودکی تا کنون دارد. جالب است بدانید هوش مالی کودک، کپی هوش مالی والدین و نزدیکان است.

هوش مالی چیست
هوش مالی چیست

بعدها هوش مالی و اقتصادی سرمایه گذاری فرد در واکنش به تجربیات پیش رو دست خوش تغییر و تحول مثبت و یا منفی می شود که نهایتا در بزرگسالی شکل و فرم شخصی و خاصی به خود می گیرد.

رابرت کیوساکی: “مواردی مانند املاک و مستغلات، سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا … فرد را ثروتمند نمی‌سازد، بلکه اطلاعات، دانش و خرد و فوت و فن و هوش اقتصادی است که یک فرد را ثروتمند می‌سازد.”

او یادآور می‌شود که خرید یک مجموعه جدید از باشگاه‌های گلف، بازی شما را بهبود نمی‌بخشد، اما پرداخت هزینه برای یادگیری به شما درس می‌آموزد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x