مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پیش بینی اسکار 2021 بهترین فیلم های 2020

پیش بینی اسکار ۲۰۲۱ / بهترین فیلم های ۲۰۲۰

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های 2020 که در اسکار سال 2021 نیز از شانس بالایی برخوردار هستند، می پردازیم.

پیش بینی اسکار ۲۰۲۱ / بهترین فیلم های ۲۰۲۰

 

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۰ که در اسکار سال ۲۰۲۱ نیز از شانس بالایی برخوردار هستند، می پردازیم.

 

فیلم عشایر ( nomadland )

پیش بینی اسکار 2021 / بهترین فیلم های 2020

فیلم عشایر یا بی خانمان به کارگردانی Chloé Zhao جزو بهترین فیلم های ۲۰۲۰ به حساب می آید و بسیاری از منتقدان معتقدند که این فیلم می تواند اسکار بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی را به دست آورد.

این فیلم تاکنون جوایزی به دست آورده است که از جمله آن می توان به جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز اشاره کرد.

فیلم عشایر ( nomadland ) یا بی خانمان شخصیت فرن را دنبال می‌کند. فرن شخصیتی است که سنگینی مرگ همسر خود را همراه با نابودی شرکت محل کارش به دلیل سقوط بازار تجاری آمریکا در سال ۲۰۰۸ تحمل می‌کند.

او در طول سفرهای عشایری خود با سایر طبقه کارگر آمریکایی که تحت تأثیر رکود اقتصادی بودند نیز دوست می‌شود که اکنون به زندگی خود در جاده راضی هستند.

چنین افرادی مشاغل موقت را انتخاب می‌کنند، به صورت گروهی به مکان های خالی در وسط ناکجا آباد سفر می‌کنند و فقط تا حد ممکن در جاده زندگی می‌کنند. به طور کلی این فیلم روایت زندگی شخصیت فرن را در طول یک سال شرح می‌دهد.

 

فیلم بلک باتم مارینی ( ma rainey’s black bottom )

پیش بینی اسکار 2021 / بهترین فیلم های 2020

این فیلم نیز که کارگردانی آن را George C. Wolfe به عهده داشته است، جزو بهترین های ۲۰۲۰ به حساب می آید و بسیاری معتقدند که در مراسم اسکار هم موفق خواهد بود. پیش بینی می شود که چادویک بوزمن که به صورت غیرمنتظره ای نیز فوت کرد، اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

در یکی از بعد از ظهرهای دهه ۱۹۲۰، زمانی‌که یک گروه از نوازندگان در شیکاگو در یک جلسه ضبط منتظر یک مجری پیشرو و افسانه ای، «مادر سبک بلوز» یعنی مارینی با بازی وایولا دیویس هستند، تنش تا حد زیادی بالا می‌گیرد.

اواخر این جلسه ضبط، ما که یک زن نترس و آتشین است، با مدیر برنامه و تهیه‌کننده سفید پوست خود به‌ خاطر کنترل روی موسیقی‌اش، وارد نبرد اراده‌ها می‌شود تا از خودش دفاع کند.

زمانی‌که این گروه در اتاق تمرین فاجعه‌بار استودیو منتظر هستند، یک ترامپت‌زن جاه‌ طلب به‌ نام لوی با بازی چادویک بوزمن، هم‌گروهی‌های نوازنده خود را وسوسه می‌کند تا کاری انجام دهند که حقایق آشکار شود؛ اتفاقی که باعث می‌شود مسیر زندگی آن‌ها برای همیشه تغییر کند.

 

فیلم یک دور دیگر ( another round )

پیش بینی اسکار 2021 / بهترین فیلم های 2020

از زمان انتشار نقدها و صحبت های بسیاری درباره Another Round انجام شد و بسیاری از منتقدان معتقدند که این فیلم در مراسم اسکار نیز موفق خواهد بود.

داستان فیلم یک دور دیگر  Another Round با نام اصلی دانمارکی اش Druk درباره معلمی به نام مارتین با بازی مدس میکلسن است که دچار بحران میانسالی شده و وضعیت روحی چندان رضایت بخشی ندارد.

در این شرایط او به همراه دوستانش به راه حلی برای غلبه بر وضعیت دست پیدا می کند و آن نوشیدن الکل به مقداری مشخص در طول روز است! اما این تصمیم تبعاتی دارد.

 

فیلم تنت ( TENET )

معرفی فیلم تنت یا انگاشته tenet تنت نولان

فیلم تنت ( tenet ) پُر از استعاره‌های سینمای نولان است. کریستوفر نولان با تنت فیلمی را ارایه داده که ترکیبی از فضای جاسوسی جیمز باند، تلقین (Inception) و درگیر شدن ذهن به سبک Memento است.

این فیلم روایت قهرمانی است با بازی جان دیوید واشینگتن که در زمانه‌ی سراسر آشوب و خطر، برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، با هدف نجات جهان و حفظ تداوم بقا وارد یک ماموریت می‌شود، ماموریتی عجیب که رسیدن به هدف اصلی یعنی نجات دنیا، مشروط به تغییر زمان و فضا است.

 

فیلم منک ( Mank )

معرفی فیلم مانک Mank

داستان فیلم منک ( Mank ) آخرین ساخته دیوید فینچر پیرامون زندگی هرمن جی. منکیویتس می‌گذرد؛ درست زمانی‌ که در حال نوشتن فیلمنامه فیلم Citizen Kane (همشهری کین) است. علاوه‌ بر این مورد، در طول فیلم ما شاهد مشکلات مختلفی هستیم که در طی تولید این اثر بین هرمن و اورسن ولز رخ می‌دهد.

 

فیلم اخبار جهان ( news of the world )

معرفی فیلم اخبار جهان news of the world 1 1

داستان این فیلم دربارهٔ یک سروان جنگ‌های داخلی آمریکاست که بعد از جنگ برای کسب درآمد به خواندن اخبار روزنامه‌ها برای اهالی شهرهای مختلف می‌پردازد و در یکی از سفرهایش به دختری یتیم برمی‌خورد و سعی می‌کند او را نزد بستگانش ببرد.

 

دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of Chicago 7)

The Trial of Chicago 7

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ به شمار می رود، روایتی واقعی از دادگاه هفت نفر از لیدرهای جنبش مخالفت جنگ ایالات متحده علیه ویتنام است که به اتهام عبور از مرزهای ایالتی به قصد شورش تحت محاکمه قرار گرفتند.

 

میناری (Minari)

Minari

این فیلم داستانی زندگینامه‌ای دربارهٔ یک خانواده کره‌ای آمریکایی است که به آرکانزاس نقل مکان می‌کنند تا یک کار کشاورزی را در دهه ۱۹۸۰ شروع کنند.

به عقیده بسیاری از منتقدان این فیلم در مراسم اسکار ۲۰۲۱ شانس بسیاری دارد.

 

یک شب در میامی (One Night in Miami)

One Night in Miami

در یک شب باور نکردنی در سال ۱۹۶۴، چهار شخصیت نمادین در زمینه ورزش، موسیقی و فعالیت‌های دیگر جمع شدند تا با هم یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ بوکس را جشن بگیرند. زمانی‌که کاسیوس کلی کسی که در آینده‌ای نزدیک قرار بود با نام محمد علی خطاب شود، قهرمان سنگین وزن مقابل خود یعنی سانی لیستون را در سالن همایش‌های میامی شکست داد، هیچکس باورش نمی‌شد؛ زیرا هیچکس انتظار رخ دادن چنین اتفاقی را نداشت. کاسیوس کلی بعد از این مسابقه با سه نفر از دوستانش یعنی مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون دور هم جمع شدند و این رویداد را ماندگار کردند.

 

۵ هم‌خون (Da 5 Bloods)

Da 5 Bloods

این فیلم داستان چهار آفریقایی-آمریکایی تبار بازنشسته از جنگ را روایت می‌کند که برای یافتن باقی مانده رهبر تیم خود و همچنین گنجینه‌ای که به کمک او مخفی کرده بودند به ویتنام باز می‌گردند.

 

صدای متال (Sound of Metal)

Sound of Metal

روبن با بازی ریز احمد که یک درامر متال است، کم کم متوجه می‌شود که دارد شنوایی خود را از دست می‌دهد. زمانی‌ که یک متخصص به او می‌گوید که وضعیت او به‌ سرعت بدتر خواهد شد، او تصور می‌کند که حرفه موسیقی و همچنین زندگی او دیگر به پایان رسیده است. هم‌گروهی و نامزد روبن، او را به یک مرکز ترک اعتیاد که برای افراد ناشنوا ساخته شده است، می‌برد؛ زیرا او در گذشته تجربه اعتیاد به هروئین را داشت و در حال بهبودی بود. لو قصد داشت تا با این کار، از برگشت روبن به اعتیاد جلوگیری کند و در وفق دادن او با این وضعیت جدید کمک کند. اما بعد از اینکه روبن به همان شکلی که هست، با آغوش باز توسط این جامعه پذیرفته می‌شود، مجبور می‌شود که بین آرامش خود و همچنین تمایلی که به بازگرداندن زندگی سابقش دارد، یکی را انتخاب کند.

 

انیمیشن روح (Soul)

Soul

انیمیشن روح (Soul) یکی از شانس های مسلم اسکار ۲۰۲۱ به حساب می آید. جو یک معلم موسیقی مدرسه راهنمایی است که زندگی او کاملاً مطابق انتظارش پیش نرفته است. علاقه واقعی او جاز است و او در کارش بسیار خوب و حرفه ای است. وقتی پا به دنیای جدید می گذارد، به کسی که دنبال استعدادش می گردد، کمک می کند و به زودی متوجه می شود معنای روح داشتن چیست.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x