مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «سدوم و عموره» نوشته مارسل پروست

معرفی کتاب سدوم و عموره نوشته مارسل پروست

کتاب «سدوم و عموره» نوشته مارسل پروست گزارش یکی از مهم‌ترین مراحل سلوک «راوی» به سوی اوج‌های رستگاری و جاودانگی است.

معرفی کتاب «سدوم و عموره» نوشته مارسل پروست

 

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست ۲

 

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان ازدست‌رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

 

درباره کتاب «سدوم و عموره»

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود.

کتاب «سدوم و عموره» نوشته مارسل پروست گزارش یکی از مهم‌ترین مراحل سلوک «راوی» به سوی اوج‌های رستگاری و جاودانگی است. در کتاب‌های پیشین، راوی مراحل مختلف شناخت خویشتن و جهان پیرامون را پشت سر گذاشت و اینک به منزلی رسیده است که در سلوک و معرفت شاید از هر منزل دیگری مهم‌تر باشد: شناخت بدی و پلشتی برای رهیابی به نیکی و پاکی.

 

برشی از کتاب «سدوم و عموره»

آدمی همه خاطراتش را دارد، اما توانایی به یادآوردنشان را نه. داشتن همه خاطرات، بدون توانایی به یادآوردنشان. خاطره‌ای که به یاد نیاید چگونه چیزی است؟ یا شاید از این هم فراتر برویم.

خاطرات سی سال اخیر زندگی‌مان را به یاد نمی‌آوریم، اما یکسره در آنها غوطه‌وریم؛ در این صورت چرا فقط به این سی سال بسنده کنیم و این زندگیِ قبلی را تا فراسوی تولد تداوم ندهیم؟

اگر من بخش کاملی از خاطرات گذشته‌ام را نمی‌دانم، اگر این خاطرات در نظرم نمی‌آید و توانایی به یاد آوردنشان را ندارم، از کجا معلوم که در این توده مجهول بر من خاطراتی نباشد که از زندگی انسانی من بسیار فراتر برود؟

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «سدوم و عموره» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x