مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) نوشته جورج اورول

معرفی کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) نوشته جورج اورول

داستان کتاب قلعه‌ حیوانات (مزرعه حیوانات) درباره‌ی گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند.

معرفی کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) نوشته جورج اورول

 

درباره نویسنده

اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) که در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر شد و نیز رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب‌ها می‌نوشت، بهترین وقایع‌نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می‌شود.

 

جورج اورول

 

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب «۱۹۸۴» اثر جورج اورول

 

درباره کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات با عنوان اصلی (Animal Farm) نخستین بار در سال ۱۹۴۵ منتشر شد.

داستان کتاب قلعه‌ حیوانات درباره‌ی گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرار کردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند.

بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه حیوانات داشتند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به عهده می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که این قوانین با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند. قیام حیوانات درنهایت تبدیل به دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود.

جورج اورول این کتاب را در طول جنگ جهانی دوم نوشت و در آن به انتقاد از استبداد طبقه‌ی حاکم شوروی و نظام سرمایه داری پرداخت. اگر دقت کرده باشید پرچمی که نویسنده در داستان برای مزرعه‌ی حیوانات ترسیم می‌کند شبیه به پرچم شوروی است.

همان طور که گفته شد کتاب قلعه‌ حیوانات که با نام مزرعه‌ی حیوانات هم ترجمه شده است، مشهورترین کتاب جورج اورول است.

تاکنون اقتباس‌های زیادی از این کتاب صورت گرفته است. دو بار به صورت فیلم درآمده است. نسخه‌ی انیمیشن این کتاب در سال ۱۹۵۴ توسط جوی بچلُر و جان هالاس ساخته شد. جان اسفنسون هم در سال ۱۹۹۹ تله ‌فیلمی بر اساس این کتاب ساخت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

  برشی از کتاب مزرعه حیوانات

«همه حیوانات با هم برابرند، اما بعضی برابرترند.»

در دقایق اول حیوانات سعادتی را که نصیبشان شده بود باور نمی‌کردند. اولین اقدامشان این بود که دسته‌ جمعی، گویی به‌منظور تحصیل اطمینان از اینکه بشری در جایی مخفی نیست چهارنعل دورادور مزرعه تاختند و سپس به ساختمان مزرعه آمدند تا آخرین اثرات سلطه منفور جونز را پاک سازند.

در یراق خانه را که در انتهای طویله بود شکستند؛ دهنه‎ها حلقه‌های بینی، زنجیرهای سگ و چاقوهای رنج‌آوری را که جونز به‌ وسیله آن خوک‌ها و بره‌ها را اخته می‌کرد همه در چاه سرنگون شد.

افسارها، دهنه‌ها، چشم‌بندها و توبره‌های موهن به میان آتشی که از زباله‌ها در حیاط افروخته‌ شده بود ریخته شد. شلاق‌ها هم به همچنین. حیوانات وقتی شلاق‌ها را شعله‌ور دیدند همه از شادی به جست‌وخیز درآمدند.

 

 

امیدواریم از مطالعه کتاب مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) نوشته جورج اورول لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x