مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

کتاب گتسبی بزرگ The Great Gatsby یکی از ماندگارترین و پروفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات آمریکا است و بیشتر از ۲۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

 

درباره نویسنده

اسکات فیتزجرالد - معرفی کتاب گتسبی بزرگ
کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد

 

اسکات فیتزجرالد در سال ۱۸۹۶ در آمریکا متولد شد. فیتز جرالد با داستان های کوتاه و جذاب خود بین مخاطبان معروف و محبوب شد و پس از نوشتن کتاب گتسبی بزرگ توانست نام خود را به عنوان بزرگ ترین نویسنده قرن بیستم در آمریکا بدرخشاند.

مثل برخی دیگر از نویسنده ها فیتز جرالد هم پس از مرگش شهرت زیادی یافت.

داستان های اسکات فیتزجرالد تا به حال در سراسر دنیا ترجمه شده اند. برخی از مهم ترین کتاب های او عبارتند از: «زیبا و ملعون» / «لطیف است شب» / «آخرین قانون» / «آن سوی بهشت» / «بازگشت به بابل».

 

درباره کتاب «گتسبی بزرگ»

کتاب گتسبی بزرگ The Great Gatsby یکی از ماندگارترین و پروفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات آمریکا است و بیشتر از ۲۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

در سال ۲۰۱۳ نیز باز لورمن فیلمی بر اساس همین کتاب ساخت که نقش اصلی آن را لئوناردو دی کاپریو بازی می کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست

این کتاب در سال ۱۹۲۵ منتشر شد و داستان آن از این قرار است که:

نیک که داستان از زبان او روایت می شود برای پیشرفت شغلی خود از شمال آمریکا به نیویورک مهاجرت کرده و در همسایگی مردی زندگی می کند که هر شب در منزلش مهمانی های باشکوه و پر سر و صدایی برگزار می شود.

نیک در ابتدا از مهمانی های شبانه همسایه اش تعجب می کند و سعی می کند تا از او فاصله بگیرد چون می خواهد روی هدف مهاجرت خود تمرکز کند و همچنین از زرق و برق های زندگی گتسبی خوشش نمی آید، اما یک روز و با دریافت دعوتنامه ای از گتسبی نظرش عوض می شود و او هم یکی از مهمانان مهمانی باشکوه گتسبی می شود.

نیک درباره مهمانی های گتسبی کنجکاو می شود و به این نتیجه می رسد که تمام این مهمانی ها جلب توجهی است برای معشوقه گتسبی تا شاید دوباره برگردد و گتسبی بتواند بار دیگر او را ملاقات کند. بنا بر اتفاق دیزی معشوقه گتسبی یکی از اقوام نزدیک نیک است و نیک برنامه ای ترتیب می دهد تا این دو همدیگر را ببینند.

 

برشی از کتاب «گتسبی بزرگ»

گتسبی به نـور سبز باور داشت، به آن آینده سراسر سکر و لذت که سال به سال از برابر ما بیشتر پس می‌نشیند. پس، از چنگ ما گریخته است، اما مهم نیست – فـردا تندتر خواهیم دوید، دست‌های‌مان را بیشتر خواهیم گشود و روزی در صبحی خوش پس همچنان می‌کوبیم، مانند قایق‌هایی خلاف جریان و همواره به گذشته رانده می‌شویم.

 

امیدواریم از مطالعه کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x