مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

معرفی کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس» نوشته جی کی رولینگ

معرفی کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس» نوشته جی کی رولینگ...این داستان نیز بیشتر هیجان و در آخر کمی رازگشایی دارد، هری پاتر و محفل ققنوس یک داستان پیوند زننده‌است، که بیشتر قصد دارد قضایای داستان جام آتش را به داستان بعدی یعنی شاهزاده ی دو رگه پیوند بزند.

معرفی کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

درباره نویسنده

 

معرفی کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس» نوشته جی کی رولینگ

جی. کی رولینگ- با نام اصلی‌ جوآن رولینگ- را کمتر کسی است که نشناسد، او خالق مجموعه رمان‌های هری پاتر است.

او در سال ۱۹۶۵ در بریتانیا متولد شد. جی کی رولینگ شهرتش را با نوشتن مجموعه هری پاتر به دست آورد.

کتاب‌هایی که به بیش از ۶۵ زبان دنیا ترجمه‌ شده و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشرشده است.

مجموعه داستان‌های هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی جهان بوده است به طوری که در سال ۲۰۰۷ ساندی تایمز در فهرست ثروتمندان جهان ثروت رولینگ را حدود ۱٫۰۷ میلیارد دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس او را در رده ۱۳ جدول قرار دارد.

نکته قابل توجهی که درباره‌ی رولینگ وجود دارد، این است که نام او در کنار سیاستمداران بزرگ جهان مثل ولادیمیر پوتین است.

در سال ۲۰۰۷ مجله تایمز هم نام رولینگ را بعد از ولادیمیر پوتین به‌عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب کرد.

مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد.

رولینگ مدت‌ها به کافه‌ها می‌رفت و آنجا روی داستان خود کار می‌کرد تا سرانجام اولین کتابش را به پایان رساند و برای چندین انتشاراتی فرستاد.

در ابتدا حدود دوازده موسسه بزرگ انتشاراتی کتابش را رد کردند؛ اما یک انتشاراتی کوچک قبول کرد با دستمزد ۱۵۰۰ یورو به‌عنوان دستمزد به رولینگ آن را منتشر کند.

 

درباره کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

تمام کتاب‌های مجموعه هری پاتر در بالاترین سطح کیفیت به نگارش درآمده‌اند.

کتاب‌های این مجموعه آن‌قدر خوب و تحسین‌برانگیز هستند که مطالعه‌ی کتاب‌های دیگر را دشوار می‌کنند.

در رابطه با این مجموعه، «هری پاتر و محفل ققنوس» یکی از بهترین و مهم‌ترین کتاب‌ها است. اگر چهار کتاب اول از این مجموعه را خوانده‌اید و در حال بررسی برای مطالعه‌ی اثر پنجم هستید، بی‌وقفه سراغ آن بروید و بار دیگر در مدرسه‌ی هاگوارتز و اتفاق‌های عجیب‌ و غریب و نفس‌گیرش غرق شوید و از خواندن یک اثر حرفه‌ای و پرکشش لذت ببرید.

این داستان نیز بیشتر هیجان و در آخر کمی رازگشایی دارد، هری پاتر و محفل ققنوس یک داستان پیوند زننده‌است، که بیشتر قصد دارد قضایای داستان جام آتش را به داستان بعدی یعنی شاهزاده دو رگه پیوند بزند.

هری پاتر تابستان سختی را پشت سر گذاشته‌ است، او از لرد ولدمورت و کارهای اخیرش کاملاً بی‌خبر بوده‌ است.

روزی که او با پسر خاله غیر جادوگرش دعوا می‌کند، ٰدیوانه‌سازها که نگهبانان زندان آزکابان هستند، پیدا می‌شوند و به آن‌ها حمله می‌کنند و هری آن‌ها را با جادو فراری می‌دهد. اما هری به دلیل اینکه قبل از ۱۷ سالگی از جادو استفاده کرده، توسط وزارت سحر و جادو به دادگاه احضار می‌شود.

او سرانجام تبرئه شده و به مدرسه می‌رود. معلم جدیدی امسال به مدرسه آمده که بسیار سختگیر است.

 

برشی از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس

هرمیون گفت: تمام اون جن‌های خونگی بیچاره‌ای که هنوز آزادشون نکرده‌ام مجبورن تا آخر تعطیلات کریسمس این جا بمونن چون به تعداد کافی کلاه نداریم!

هری که جرأت نداشت به او بگوید که دابی همه‌ی بافتنی‌هایش را برداشته است، سرش را بر روی مقاله‌ی تاریخ جادوگریش پایین‌تر برد.

در هر حال او نمی‌خواست درباره‌ی کریسمس فکر کند. برای اولین بار در طول تحصیلش دلش می‌خواست تعطیلاتش را در خارج از هاگوارتز بگذراند.

در آن مدت به علّت محرومیت از بازی کوییدیچ از یک سو و نگرانی برای به تعلیق درآمدن خدمت هاگرید از مدرسه دل‌خوشی نداشت. تنها چیزی که مشتاقانه انتظارش را می‌کشید جلسات الف دال بود که ناچار بودند در طول تعطیلات آن را برگزار نکنند، زیرا همه‌ی اعضای آن می‌خواستند تعطیلات را در کنار خانواده‌شان بگذرانند.

هرمیون خیال داشت با والدینش به اسکی برود و این موضوع برای رون بسیار جالب بود، زیرا پیش از آن نشنیده بود که مشنگ‌ها چوب‌های باریکی به پایشان می‌بندند که بر روی برف کوه‌ها لیز بخورند. در این میان، رون می‌خواست به پناهگاه برود.

هری چند روز به او غبطه خورده بود تا این که روزی از او پرسید برای گذراندن تعطیلات می خواهد خود را به خانه برساند و رون در جوابش گفت:

تو هم با من میای! بهت نگفتم؟ چند هفته پیش مامان برام نامه نوشت و به من گفت که تو رو دعوت کنم!

«دیوید ییتس» David Yates کارگردان بریتانیایی براساس این داستان فیلم سینمایی فانتزی با بازی «دنیل ردکلیف»، «روپرت گرینت» و «اما واتسون» ساخت که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در دنیا فروش داشت.

تصاویری از فیلم هری پاتر و محفل ققنوس

 

بیشتر بخوانید:

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x