مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

کودکان ثروتمند به دنبال رویاهایشان می روند

تحقق رویاهای کودک (بخش چهارم)

کودکان ثروتمند به دنبال رویاهایشان می روند

ما در هوش مالی کودکان در راستای این ایده حرکت می کنیم و یکی از بزرگترین اهدافمان این است که این توانایی را در کودکمان پرورش دهیم که آن‌ها رؤیاهایشان را دنبال کنند.

شاید در نگاه اول این قدم ارتباط چندانی با پول نداشته باشد و بیشتر مربوط به زندگی شخصی فرد باشد، اما  یکی از عالی‌ترین هدیه‌هایی است که یک پدر یا مادر می‌تواند به فرزندش بدهد. شما در عین حال که انضباط و سختگیری را سرلوحه کارتان قرار می دهید می‌توانید مشوق کودکان تان باشید. و حس بینظیر بودن را به آن ها القا کنید. موفق‌ترین، ثروتمندترین، و خوشبخت‌ترین آدم‌های اطراف ما این گونه هستند. این افراد چنان در یک حوزه پیش رفته‌اند که جامعه به خاطرش به آن‌ها پاداش می‌دهد، و از آن‌ها به عنوان «ستاره» یاد می‌کند.

Wells Fargo

باید مشوق فرزندتان باشید

به عنوان پدر و مادر، کودکان تان را  تشویق کنید تا ایده های جدیدی را امتحان کنند و همیشه در جهت رسیدن به خواسته‌هایشان باشند. آن‌ها را تشویق کنید که در بعضی مواقع ریسک کنند.

این ایده که حتما فرزندان را واقع بین تربیت کنیم شاید خیلی صحیح نباشد! زیرا در دنیای ما هر روز واقعیت های جدیدی خلق می شوند!

یکی از ناامیدکننده‌ترین مسائل در مورد مدارس و شیوه‌ای که کودکان را بزرگ می‌کنیم  (برخلاف ایده های هوش مالی کودکان) این است که وقت چندانی را صرف آموزش این مسئله به فرزندان مان نمی‌کنیم که ریسک‌های بیشتری بکنند. در عوض، به آن‌ها یاد می‌دهیم همیشه جانب احتیاط را رعایت کنند: خوب باش؛ نمره‌های خوب بگیر؛ شغل خوبی پیدا کن؛ و در آخر حقوق بازنشستگی خوبی خواهی داشت. این درسی است که جامعه تأیید می‌کند.

امروزه، ایده‌هایی که از رویاهای عجیب سر برمی آورند، می‌توانند تبدیل به پروژه‌های بیلیون دلاری شوند.

 

rich kid

آدم‌هایی که موفق می‌شوند آن‌هایی هستند که می‌دانند چطور ارتباط برقرار کنند، چطور خارج از چارچوب فکر کنند، و چطور دیگران را متقاعد کنند. ما نیاز داریم بچه‌هایمان را طوری بار بیاوریم که بزرگ‌تر و خلاقانه‌تر از آنچه ما فکر می‌کردیم، فکر کنند.

girl with money in hands

با تغییر طرز فکر کودکان زندگی آن ها تغییر خواهد کرد. (پرورش صحیح هوش مالی کودکان)

برای مطالعه دیگر قسمت های هوش مالی کودکان می توانید روی هر قسمت کلیلک کنید:

هوش مالی کودکان (قسمت اول)

هوش مالی کودکان (قسمت دوم)

هوش مالی کودکان (قسمت سوم)

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب رسول زاده
5 سال قبل

مطالبتون واقعا مفید و درجه یک هستن. ممنون از شما

ابراهیم بیک زاده
5 سال قبل

بخش هوش مالی سایتتون عالیه، ممنون از این همه مطالب مفید

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x