مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی

کودکان ثروتمند داشته باشید!

هوش مالی کودکان (بخش اول)

کودکان ثروتمند داشته باشید!

آموزش به کودکان برای رسیدن به ثروت و استقلال مالی در آینده، یکی از مهمترین مسائل در هوش مالی کودکان است. شما می توانید با آموزش های مختلف، سواد مالی کودکان تان را افزایش دهید. متاسفانه سیستم‌های آموزشی موجود، فرزندان ما را از لحاظ مالی شکست خورده بار می‌آورند. مدارس ما هیچ آموزشی در مورد پول به کودکان نمی‌دهند، و چرخه ی بی سوادی مالی همین طور ادامه پیدا می‌کند.

صِرفا نگران بودن درباره ی این موضوع کافی نیست. تا وقتی که دست به کاری نزنیم، وضعیت موجود عوض نخواهد شد. در اصل، چیزی که به آن نیاز داریم، آموزش دادن هوش مالی به کودکان است. شما با آموزش در مورد پول می‌توانید راه گشای فرزندانتان باشید!

آینده کودکان با آن چه امروز به آن ها آموزش می دهید ساخته می شود، نه فردا!

زمان مناسب برای آموزش دادن به بچه‌ها همین حالا است! وقتی بچه ها بتوانند ارزش اسکناس ها را تشخیص بدهند می توانید شروع به آموزش هوش مالی کودکان بکنید.

Clever Baby

در ادامه ی این مطلب و مطالب بعدی به بررسی راه کارهایی برای آموزش هوش مالی کودکان می پردازیم.

اولین چیزی که باید در مورد پول به کودکتان آموزش بدهید این است که پول از کجا می‌آید. بسیاری از کودکان تصور می کنند والدین همیشه پول دارند. یا پول ها را از بانک می گیرند و…

به آن ها آموزش دهید که دولت پول ها را ضرب می کند و شما می توانید با پول چه کارهایی را انجام دهید و چطور با سرمایه گذاری و کار کردن می توانید پول به دست بیاورید و آن ها را برای خرید لباس، غذا، دارو و… خرج می کنید.

هرچه فرزندانتان بزرگ‌تر باشند، می‌توانید (و ضروری هم هست) که با جزئیات بیشتری مسئله را برایشان توضیح دهید. چه مقدار از حقوق دریافتی تان در ماه صرف بیمه، مالیات، اجاره، قسط وام، هزینه های اتومبیل، قبوض و… می شود.

بسیاری از بچه‌ها هیچ ایده‌ای درباره ی مسائل مالی خانوادهایشان ندارند و والدین آن ها را از مسائل مالی شان آگاه نمی کنند.

 برای شروع می توانید داستان زندگی خودتان را تعریف کنید، اینکه چطور پول درمی آورید، چطور آن را خرج می کنید و چقدر از آن را پس انداز کرده اید.

با فرزندانتان صادق باشید و امیدوارانه گفتگو کنید. اگر شما با مشکلات مالی روبرو هستید، سعی نکنید این قضیه را از آن ها پنهان کنید. به هر حال آن‌ها از مشکلات شما باخبر هستند. مثبت باشید؛ برایشان توضیح بدهید که پول واقعاً چیز خوبی است، به شرطی که درست استفاده شود؛ پول می‌تواند کمک کند زندگی بهتری داشته باشید و به دیگران کمک کنید، اما معیار ارزش شما به عنوان یک انسان نیست.

Rich kid billionaire

بسیاری از والدین پیام‌های اشتباهی در مورد پول به فرزندان شان می‌دهند. آن‌ها یا داشتن پول را با خوب بودن مساوی می‌کنند، یا می گویند آدم‌هایی که پول دارند، آدم‌های حریصی هستند (گاهی هم این پیام‌های متناقض را همزمان به او می‌دهند). شما باید کاری بکنید که فرزندانتان به طرف پول جذب شوند، نه این که از آن بترسند! آن‌ها باید با پول احساس راحتی کنند؛ و بدانند که نحوه ی استفاده آن ها از پول است که می تواند خوب یا بد بودن پول را تعیین کند.

ادامه دارد…

مجله ی اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rahgozar.tanha
5 سال قبل

بسیار عالی، ممنون از مطالب مفیدتون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x