مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

معرفی باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران یکی از بزرگترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه است. این باغ مساحتی به وسعت 17 هکتار دارد و 168 گونه و 3000 بال پرنده را در خود جای داده است. به طور کلی طراحی این باغ به گونه ای است که شرایط نگهداری پرندگان در آن به صورت طبیعی باشد و پرندگان در مکانی مشابه به محیط زیست واقعی خود، زندگی کنند. 

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سربزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی باغ پرندگان تهران اختصاص دارد.

باغ پرندگان تهران مکانی زیبا در دل جنگل لویزان

باغ پرندگان تهران یکی از بزرگترین باغ‌های پرندگان در خاورمیانه است. این باغ مساحتی به وسعت ۱۷ هکتار دارد و ۱۶۸ گونه و ۳۰۰۰ بال پرنده را در خود جای داده است. به طور کلی طراحی این باغ به گونه ای است که شرایط نگهداری پرندگان در آن به صورت طبیعی باشد و پرندگان در مکانی مشابه به محیط زیست واقعی خود، زندگی کنند.

باغ پرندگان تهران

در باغ پرندگان تهران گونه های مختلفی از پرندگان زندگی می کنند که می توانید آن ها را از نزدیک تماشا کنید. این پارک یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری شهر تهران است.

باغ پرندگان تهران محدوده بزرگی دارد و به دلیل طراحی مسیرهای پیچ در پیچ در آن، مسیر طولانی را شامل می‌شود. با توجه به اینکه ورودی باغ در بالاترین قسمت این مجموعه قرار دارد از بالا تقریباً محوطه باغ قابل رویت است و منظره زیبایی را به وجود آورده است.

عکس باغ پرندگان تهران

 

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان در شمال شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده و در ۲ فاز طراحی شده است.

باغ پرندگان تهران

همچنین با کلیک بر روی عکس زیر می توانید معرفی پارک جنگلی لویزان تهران را مطالعه کنید.

پارک جنگلی لویزان

فاز اول که هم اکنون به بهره‌برداری رسیده است به نام «دشتچر» نام گذاری شده است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و «آبچر» نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری می شود.

در قسمت ورودی محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند.

برخی از پرندگان که در دسته بندی ماکیان قرار می گیرند در این باغ نگهداری می شوند. انواع و اقسام مرغ ها و خروس ها نیز وجود دارند که مرغ و خروس ابریشمی و لهستانی از آن جمله اند. انواع گنجشک ها، قناری ها، فنچ، سهره طلایی و … از پرندگانی هستند که در این بخش می توان مشاهده کرد.

گردشگری تهران

در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان قفسی بزرگ جلب توجه می‌کند که گونه‌هایی از عقاب‌ها بر روی درختان تنومند آن زندگی می کنند. این پرندگان درون قفس هایی نگهداری می شوند که ارتفاع زیادی دارند تا بتوانند در آن پرواز کنند. برخی از گونه‌های لاشخور نیز در این قفس به چشم می‌خورند. همچنین گونه‌هایی از جغد و شاهین در قفس‌های کوچکی قرار گرفته‌اند.

7hMo6vbzNJ45x2Gs 1520673716728
عکس باغ پرندگان

در قسمت میانی باغ، پرندگانی نظیر قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو و …  قرار گرفته‌اند. این محدوده توسط آبشارها و برکه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده‌ است. دو طرف برکه‌های آب توسط پل‌های چوبی و زیبایی به هم وصل شده‌ است.

عکس باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

در محدوده جنوبی باغ هم پرندگانی چون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز و … به چشم می‌خورند.

پرنده‌هایی نظیر طاووس، شتر مرغ، طوطی، عقاب، شاهین، قو و … را که تنها در مستندهای حیات وحش دیده‌اید، می‌توانید در این باغ ببینید.

نکته جالب توجه در خصوص این باغ این است که بیشتر پرندگان این مجموعه در فضای باز نگهداری می‌شوند.

برکه ها و نهرهایی که در این باغ جاری هستند و همچنین پل های چوبی زیبایی که بر روی این نهرها ساخته شده اند، زیبایی های آن را دو چندان کرده اند. تمامی مسیرهایی که بازدید کنندگان می توانند از آن ها عبور کنند، سنگ فرش شده و توسط تابلوهای راهنما مشخص شده اند.

باغ پرندگان تهران

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه باغ است. محوطه باغ پرندگان را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده‌ است دربر گرفته‌است. سایه‌بان‌هایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجود تیر برق یا تأسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن از شاخصه‌های این باغ است.

باغ پرندگان تهران

آدرس: تهران- اتوبان بابایی به سمت شرق- خیابان کوهستان- باغ پرندگان تهران

راه های دسترسی:

۱_ خیابان هنگام، خیابان استقلال، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران

۲_ بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید (باغ پرندگان)، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران

ساعات بازدید:

شنبه تا ۵ شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب

شماره تماس مجموعه باغ پرندگان: ۰۲۱۷۷۰۷۵۲۱۴

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x