مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland )

معرفی فیلم آلیس در سرزمین عجایب ۲۰۱۰ ( Alice in Wonderland )

فیلم آلیس در سرزمین عجایب ( Alice in Wonderland ) در ژانر فانتزی تاریک از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌ است.

معرفی فیلم آلیس در سرزمین عجایب ( Alice in Wonderland )

نمرات

IMDb: 6.4

Rotten Tomatoes: 51%

Metacritic: 53%

عوامل

کارگردان: Tim Burton

نویسنده: Lewis Carroll

بازیگران: Johnny Depp, Mia Wasikowska, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter,..

جوایز

فیلم آلیس در سرزمین عجایب در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس شد.

معرفی فیلم آلیس در سرزمین عجایب

فیلم Alice in Wonderland در ژانر فانتزی تاریک از تیم برتون است که بر اساس رمان معروف لوئیس کارول به همین نام ساخته شده‌ است.

آلیس دختر چارلز کینگزلی جهانگرد است که در ۷ سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و به آن‌جا وارد می‌شود. ۱۳ سال بعد آلیس برای ازدواج با لرد هانریش به اجبار به یک مهمانی وارد می‌شود و سپس با دنبال کردن یک خرگوش، به یک چاله عمیق سقوط می‌کند و برای بار دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود.

در آن‌جا می‌فهمد که ملکه سرخ علیه خواهرش ملکه سفید شورش کرده و اوضاع سرزمین عجایب به هم ریخته‌ است. او باید شمشیر نورانی را که در قصر ملکه سرخ است به دست بیاورد و به وسیله آن سر اژدهای ملکه را از تنش جدا کند.

آلیس در مسیرش با موجودات زیادی از جمله یک کرم ابریشم دانا، یک گربه که می‌تواند نامرئی شود، یک موش و همین‌طور فردی به نام کلاه دوز دیوانه آشنا می‌شود و بعدها با کمک آن‌ها شمشیر را به دست می‌آورد و به قصر ملکه سفید می‌رود.

ملکه سرخ شکست می‌خورد و به همراه شوالیه اش تبعید می‌شود. در آخر، آلیس که کارش را در سرزمین عجایب تمام کرده با نوشیدن خون اژدها دوباره به دنیای واقعی بر می گردد و با هانریش ازدواج نمی کند. بعد به همراه دوست پدرش به سمت رؤیای پدرش که سفر به تمام نقاط جهان بود می‌رود.

تصاویر و تریلر فیلم آلیس در سرزمین عجایب

 

معرفی فیلم های دیگری از جانی دپ

 

امیدواریم از تماشای فیلم آلیس در سرزمین عجایب ( Alice in Wonderland ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x