مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
سکوت بره ها - The Silence of the Lambs

معرفی فیلم سکوت بره ها ۱۹۹۱ ( The Silence of the Lambs )

معرفی فیلم سکوت بره ها ( The Silence of the Lambs )...سکوت بره‌ها یک فیلم دلهره‌آور ترسناک روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی با بازی بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن است.

معرفی فیلم سکوت بره ها ( The Silence of the Lambs )

نمرات فیلم

IMDb: 8.6

Metacritic: 85%

Rotten Tomatoes: 96%

عوامل فیلم

کارگردان: Jonathan Demme

نویسنده: Thomas Harris

بازیگران: Anthony Hopkins, Jodie Foster, Ted Levine, Scott Glenn

جوایز فیلم

سکوت بره‌ها در هر ۵ شاخه اصلی بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برنده جایزه اسکار شد. همچنین نخستین و تاکنون تنها فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در ژانر ترسناک است.

معرفی فیلم سکوت بره ها

سکوت بره‌ها یک فیلم دلهره‌آور، ترسناک و روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی با بازی بازیگرانی همچون جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن است.

فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته توماس هریس نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی ساخته‌شده و به هانیبال لکتر، نابغهٔ روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازد.

شهرت توماس هریس بیشتر برای رمان‌هایش درباره ی شخصیت هانیبال لکتر است.

شخصیت هانیبال لکتر را در چندین فیلم بازنمایی کرده اند که از جمله ی آن ها می‌توان به فیلم شکارچی انسان، سکوت بره‌ها و هانیبال اشاره کرد و آنتونی هاپکینز، برایان کاکس، مدس مایکلسن و… هنرمندانی بوده اند که در نقش دکتر لکتر بازی کرده اند.

در فیلم سکوت بره ها ( The Silence of the Lambs ) کلاریس استارلینگ، کارآموز جوان اف‌بی‌آی توسط جک کرافورد مأموریت می‌یابد پرونده ای را بررسی کند که درباره ی آدم کشی است که چندین زن را کشته و پوست تن آن ها را کنده است و در همین زمینه باید با هانیبال لکتر که خودش یک روان پزشک و در عین حال بیمار روانی و قاتل است گفتگو نماید، زیرا ممکن است بتواند به آن‌ها در پیدا کردن بیل بوفالو که آدم‌کشی زنجیره‌ای است و پوست قربانیانش را از تن جدا می‌نماید کمک کند.

تصاویر و تریلر فیلم سکوت بره ها

 

امیدواریم از تماشای فیلم سکوت بره ها ( The Silence of the Lambs ) لذت ببرید و برای دیدن معرفی سایر فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x