مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
the departed - فیلم رفتگان

معرفی فیلم مردگان ۲۰۰۶ ( The Departed )

داستان فیلم رفتگان - مردگان ( The Departed ) این است که پلیس ایالت ماساچوست مبارزه گسترده ای برای فرو پاشی بزرگ ترین تشکیلات تبهکارانه در شهر بوستون آغاز می کند.

معرفی فیلم مردگان ( The Departed ) / فیلم رفتگان

نمرات

IMDb: 8.5

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: ۸۵%

عوامل

کارگردان: Martin Scorsese

نویسنده: William Monahan

بازیگران: Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson,…

جوایز

فیلم The Departed جوایز بسیاری به دست آورده که از جمله آن ها می توان به اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه اقتباسی اشاره کرد.

معرفی فیلم مردگان

فیلم مردگان ( The Departed ) در بین آثار اسکورسیزی جایگاه خاصی دارد. به این دلیل که این فیلم توانست اسکورسیزی را به کمترین حق خود در آکادمی یعنی اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سال برساند.

داستان این است که پلیس ایالت ماساچوست مبارزه گسترده ای برای فرو پاشی بزرگ ترین تشکیلات تبهکارانه در شهر بوستون آغاز می کند و هدف آن ها پایان دادن به اقتدار فرانک کاستلو، پدرخوانده قدرتمند مافیایی از درون با استفاده از عنصری نفوذی است.

از این رو به بیلی کاستیگان جوان و اهل جنوب بوستون که اتفاقا تازه وارد نیروی پلیس شده ماموریت داده می شود تا به تشکیلات کاستلو نفوذ کند. کاستلو نیز به گونه ای مشابه کالین سالیوان، پسری را که با حمایت های او بزرگ شده، به عنوان خبرچین خود وارد تشکیلات پلیس کرده است.

کمتر کسی از میان افراد پلیس از هویت واقعی کاستیگان اطلاع دارد، اما زمانی می رسد که هم پلیس و هم تبهکاران به وجود یک خبرچین در میان خود شک می کند و موقعیت هر دو خبرچین به خطر می افتد.

در نهایت کاستیگان و سالیوان در کنار جمع آوری اطلاعات باید به هویت خبرچین طرف مقابل نیز پی ببرند. این دو مامور نفوذی که سال ها با هویت های دروغین زندگی کرده اند، ناخواسته در برابر هم قرار می گیرند و نبردی سخت برای سر پا ماندن در دنیای تبهکاران را آغاز می کنند.

تصاویر و تریلر فیلم The Departed

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم رفتگان – مردگان ( The Departed ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x