مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فورد در برابر فراری - fors v ferrari

معرفی فیلم فورد در برابر فراری ۲۰۱۹ ( Ford v Ferrari )

فیلم فورد در برابر فراری ( Ford v Ferrari ) یک جنگ تمام عیار بین اخلاق و ضد اخلاق است که شما را به هیجان می آورد و با خود همراه می کند.

معرفی فیلم فورد در برابر فراری ( Ford v Ferrari )

نمرات فیلم

IMDb: 8.2

Rotten Tomatoes: 92%

Metacritic: 81%

عوامل فیلم

کارگردان: James Mangold

نویسنده: Jez Butterworth, John-Henry Butterworth, James Mangold

بازیگران: Christian Bale, Matt Damon,…

جوایز

این فیلم در رشته های مختلف و در فستیوال های مختلف نامزد دریافت جایزه شده است.

معرفی فیلم فورد در برابر فراری

فیلم فورد در برابر فراری ( Ford v Ferrari ) یک جنگ تمام عیار بین اخلاق و ضد اخلاق است که شما را به هیجان می آورد و با خود همراه می کند.

وقتی بحث فیلم‌های ورزشی به میان آید، اتومبیل‌رانی زمینه‌ای است که تا حدی مورد اجحاف قرار گرفته است. البته شاید دلیل اصلی آن هم این باشد که دیدن کاراکتری که در یک ماشین نشسته است و چندین دور پشت سر هم از مسیری تکراری عبور می‌کند جذابیت سینمایی ندارد و با ذات آن همخوانی ندارد.

کارگردان این فیلم با درک درست این نکته صحنه‌های ماشین‌سواری را در فیلم فورد در برابر فراری ( Ford v Ferrari ) محدود کرده است تا تمرکز را به صورت یکسان بین عناصر ورزشی و دیگر عناصری که در پیش بردن شخصیت‌ها و پردازش آن‌ها تاثیر دارند تقسیم کرده باشد.

داستان بر اساس اتفاقات واقعی‌ای است که در گذشته رخ داده است و قصه یک تیم عجیب و مصمم از طراحان و مهندسان آمریکایی را روایت می کند. این تیم توسط یک طراح بااستعداد به نام کرول شلبی و یک راننده انگلیسی به نام کن مایلز هدایت می‌شود.

کن مایلز و کرول شلبی موظف به انجام وظیفه‌ای هستند و آنها باید در طی این ماموریت، طرح کامل ساخت یک اتومبیل را از ابتدا تا انتها رسم کنند و در نهایت طرح اتومبیلی را تحویل دهند که پتانسیل بالایی داشته و بتواند به‌راحتی مدل جدید فراری را در مسابقه جهانی اتومبیل‌رانی که در سال ۱۹۶۶ برگزار می‌شد، شکست دهد.

در فیلم فورد در برابر فراری یک هیجان و تعلیق خوب را مشاهده می کنیم. در فیلم ترسی را مشاهده می کنیم و کارگردان با آگاهی خود با به وجود آوردن تعلیق، این ترس را تا آخر فیلم با ما نگه می دارد و در جایی که کسی فکرش را هم نمی کند این ترس به یک تراژیک تمام عیار تبدیل می شود.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم فورد در برابر فراری ( Ford v Ferrari ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x