مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
نجات سرباز رایان - saving private ryan

معرفی فیلم نجات سرباز رایان ۱۹۹۸ ( Saving Private Ryan )

داستان فیلم نجات سرباز رایان ( Saving Private Ryan ) در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. دقایق ابتدایی فیلم رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه را نشان می‌دهد.

معرفی فیلم نجات سرباز رایان ( Saving Private Ryan )

نمرات

IMDb: 8.6

Metacritic: 90%

Rotten Tomatoes: 93%

عوامل

کارگردان: Steven Spielberg

نویسنده: Robert Rodat

بازیگران: Tom Hanks, Matt Damon, Edward Burns, Vin Diesel, …

جوایز

فیلم نجات سرباز رایان جوایزی به دست آورده است که از جمله آن می توان به مراسم اسکار اشاره کرد که این فیلم در ۱۱ بخش نامزد شد و اسپیلبرگ جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد.

معرفی فیلم نجات سرباز رایان

داستان فیلم Saving Private Ryan در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. دقایق ابتدایی فیلم رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه را نشان می‌دهد.

تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می‌گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد. آنها بدون هیچ اطلاعاتی به جستجوی رایان می‌رود.

آن‌ها به شهر رامل می‌رسند و رایان را پیدا می‌کنند. به او خبر می‌دهند که سه برادرش کشته شده‌اند، و اینکه او باید به خانه برگردد. ولی او مخالفت می‌کند و می‌گوید انصاف نیست که بقیه را تنها بگذارد. میلر تصمیم می‌گیرد به همراه تیمش در آن‌جا بماند و از پل در برابر آلمانی‌ها دفاع کند.

تصاویر و تریلر فیلم

 

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم نجات سرباز رایان ( Saving Private Ryan ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x