مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو

معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو

کتاب برفک نوشته دان دلیلو داستان فردی به نام «جک گلدنی» است که چندین بار ازدواج کرده است. او به همراه همسرش و فرزندانش زندگی می‌کند و استاد مطالعات حزب نازی و هیتلر در دانشگاهی کوچک در مرکز ایالات‌متحده است.

معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو

معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو

درباره نویسنده

دان دلیلو (Don DeLillo‎) نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.

او اولین اثرش را سال ۱۹۶۰ منتشر کرد و پس از آن نوشتن رمان و مجموعه داستان را دنبال کرد به‌گونه‌ای که امروزه یکی از چهره‌های سرشناس ادبی آمریکا به‌حساب می‌آید. او جوایز و افتخارات فراوانی در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد؛ برای مثال او سال ۱۹۸۵ موفق به دریافت دو جایزه‌ی «کتاب ملی» و «حلقه منتقدان کتاب ملی» شد. او همچنین «جایزه ایمپک دوبلین»، جایزه بین‌المللی ادبیات که به آثار داستانی تعلق می‌گیرد را نیز دریافت کرد.

دان دلیلو از مهم‌ترین داستان‌نویسان جریان پسامدرن است

بیشتر بخوانید: کتاب خرمگس نوشته اتل لیلیان وینیچ 

معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو
معرفی کتاب برفک نوشته دان دلیلو

درباره کتاب برفک

کتاب برفک نوشته دان دلیلو داستان فردی به نام «جک گلدنی» است که چندین بار ازدواج کرده است. او به همراه همسرش و فرزندانش زندگی می‌کند و استاد مطالعات حزب نازی و هیتلر در دانشگاهی کوچک در مرکز ایالات‌متحده است. این اثر رمانی علیه مصرف‌گرایی است، جریانی که در این قرن بیش‌ازپیش در حال سرعت گرفتن است.

داستان کتاب «برفک» بازتابی از رفتارهای خانواده‌ای است که در دهه‌ی هشتاد در مواجهه با مصرف‌گرایی و تکنولوژی دچار یاس‌‌، پوچی و تردید‌های بنیادی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد 

برشی از کتاب برفک نوشته دان دلیلو

وقتی آگهی های ترحیم را می خوانم همیشه سن متوفی را نگاه می کنم. ناخودآگاه عدد را با سن خودم مقایسه میکنم. فکر می کنم، چهار سال مانده. نُه سال دیگر. دو سال دیگر می میرم. قدرت اعداد هیچگاه به اندازه وقتی که برای محاسبه زمان مرگمان ازشان استفاده می کنیم نمایان نمی شود.

بعضی اوقات با خودم چانه می زنم. دوست دارم شصت و پنج سالگی بمیرم؟ چنگیزخان هم شصت و پنج سالگی مرد. سلیمان محتشم هفتاد و شش سال عمر کرد. بد هم نیست، خصوصا با حال و روز الانم، ولی وقتی به هفتاد و سه سالگی برسم نظرم چه خواهد بود؟

 

امیدواریم از مطالعه کتاب برفک نوشته دان دلیلو لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x