مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی.کی. رولینگ

معرفی کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی.کی. رولینگ

معرفی کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» نوشته جی.کی. رولینگ...هری پاتر بالاترین مجموعه فیلم پرفروش در تمام دوران شناخته شد. - سود تجاری هری پاتر بیش از ۱۵ میلیارد دلار است. - این مجموعه‌ی داستانی به ۷۰ زبان و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است. -کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند.

معرفی کتاب «هری پاتر و سنگ جادو»

درباره نویسنده

 

هری پاتر و سنگ جادو

جی. کی رولینگ- با نام اصلی‌ جوآن رولینگ- را کمتر کسی است که نشناسد، او خالق مجموعه رمان‌های هری پاتر است.

او در سال ۱۹۶۵ در بریتانیا متولد شد. جی کی رولینگ شهرتش را با نوشتن مجموعه هری پاتر به دست آورد.

کتاب‌هایی که به بیش از ۶۵ زبان دنیا ترجمه‌ شده و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده است.

مجموعه داستان‌های هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی جهان بوده است. به طوری که در سال ۲۰۰۷ ساندی تایمز در فهرست ثروتمندان جهان ثروت رولینگ را حدود ۱٫۰۷ میلیارد دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس او را در رده ۱۳ جدول قرار دارد.

نکته قابل توجهی که درباره‌ی رولینگ وجود دارد، این است که نام او در کنار سیاستمداران بزرگ جهان مثل ولادیمیر پوتین است.

در سال ۲۰۰۷ مجله تایمز هم نام رولینگ را بعد از ولادیمیر پوتین به‌عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب کرد.

مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد.

رولینگ مدت‌ها به کافه‌ها می‌رفت و آنجا روی داستان خود کار می‌کرد تا سرانجام اولین کتابش را به پایان رساند و برای چندین انتشاراتی فرستاد.

در ابتدا حدود دوازده موسسه بزرگ انتشاراتی کتابش را رد کردند؛ اما یک انتشاراتی کوچک قبول کرد با دستمزد ۱۵۰۰ یورو به‌عنوان دستمزد به رولینگ آن را منتشر کند.

درباره کتاب هری پاتر و سنگ جادو

این کتاب داستانی آهنگین و جذاب دارد. در ابتدا هری پاتر که نزد خاله و شوهر خاله اش زندگی می‌کند، معرفی می‌شود.

هری ناگهان می‌فهمد که یک جادوگر است و لرد ولدمورت در کودکی به خانه آن‌ها حمله کرده و پدر و مادرش را کشته، ولی به‌طور شگفت‌انگیزی نتوانسته هری را نابود کند و جادویش به خودش بازگشته‌ است.

هری احساس می کند که همه بیشتر از خودش او را می شناسند.

هری پاتر در واقع یک مجموعه با چندین ژانر، ازجمله فانتزی و گذر عمر است که دارای معانی فرهنگی بسیاری است. به عبارتی نویسنده این اثر پر مخاطب با نثری روان و ملموس در پی به تصویر کشیدن مفاهیم خیر و شر و ارزش‌هایی چون شجاعت، عشق و وفاداری است.

رولینگ در این مورد می‌‎گوید: «موضوع اصلی داستان مرگ است، همچنین بسیاری از موضوعات دیگر در این سری، مانند عشق و تعصب وجود دارد.»

هری پاتر بالاترین مجموعه فیلم پرفروش در تمام دوران شناخته شد. – سود تجاری هری پاتر بیش از ۱۵ میلیارد دلار است. – این مجموعه‌ی داستانی به ۷۰ زبان و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است. -کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند.

برشی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو

درست لحظه ای که هری سرش را پایین آورد که مانع برخورد یک بازدارنده با سرش بشود اتفاق عجیبی افتاد. جارویش چرخشی ناگهانی و سریع کرد. نزدیک بود از جارویش بیفتد. دو دستی به دستۀ جارو چسبید و با زانوها نیز جارو را محکم نگه داشت. هیچ وقت چنین اتفاقی پیش نیامده بود.

دوباره آن حرکت تکرار شد. انگار جارو می خواست هری را به زمین بیندازد. اما نیمبوس دو هزار جارویی نبود که سوارش را به زمین بزند. هری تصمیم گرفت به دروازۀ گریفندور برود و از وود بخواهد که درخواست زمان استراحت کند. اما متوجه شد که قادر به کنترل جارو نیست.

نتوانست جارو را برگرداند. به هیچ وجه نمی توانست آن را هدایت کند. جارو به شکل مارپیچ در هوا بالا و پایین می رفت و هرچند وقت یکبار با یک حرکت ناگهانی نزدیک بود هری را سرنگون کند.

لی همچنان سرگرم گزارش مسابقه بود و می گفت:

-اسلایترین صاحب سرخگونه و فلینت با سرخگون پیش می ره…اسپینت رو پشت سر می گذاره…حالا بل رو هم جا می گذاره…یک بازدارنده به صورتش برخورد کرد…

 

سال ۱۹۹۸ بود که داستان هری پاتر برای اولین بار تبدیل به فیلم شد و با درخواست رولینگ تمام بازیگران، از بازیگران بریتانیایی انتخاب شدند.

 

تصاویری از فیلم هری پاتر و سنگ جادو

 

 

بیشتر بخوانید:

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x