مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» نوشته جی کی رولینگ

معرفی کتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» نوشته جی کی رولینگ

معرفی کتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» نوشته جی کی رولینگ...در «هری پاتر و شاهزاده دورگه» هری پاتر سال ششم مدرسه‌ی هاگوارتز است که پی می‌برد «لرد ولدمورت» Lord Voldemort هفت جان‌پیچ یا جاودان‌ساز دارد که دو تا از آن‌ها از بین رفته‌اند. هری برای یافتن یکی از جان‌پیچ‌ها همراه با «آلبوس دامبلدور» Albus Dumbledore، مدیر مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری به بیرون از قلعه می‌روند.

معرفی کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه

درباره نویسنده

معرفی کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه

جی. کی رولینگ- با نام اصلی‌ جوآن رولینگ- را کمتر کسی است که نشناسد، او خالق مجموعه رمان‌های هری پاتر است.

او در سال ۱۹۶۵ در بریتانیا متولد شد. جی کی رولینگ شهرتش را با نوشتن مجموعه هری پاتر به دست آورد.

کتاب‌هایی که به بیش از ۶۵ زبان دنیا ترجمه‌ شده و به‌طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشرشده است.

مجموعه داستان‌های هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی جهان بوده است به طوری که در سال ۲۰۰۷ ساندی تایمز در فهرست ثروتمندان جهان ثروت رولینگ را حدود ۱٫۰۷ میلیارد دلار تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس او را در رده ۱۳ جدول قرار دارد.

نکته قابل توجهی که درباره‌ی رولینگ وجود دارد، این است که نام او در کنار سیاستمداران بزرگ جهان مثل ولادیمیر پوتین است.

در سال ۲۰۰۷ مجله تایمز هم نام رولینگ را بعد از ولادیمیر پوتین به‌عنوان دومین شخص تأثیرگذار سال انتخاب کرد.

مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد.

رولینگ مدت‌ها به کافه‌ها می‌رفت و آنجا روی داستان خود کار می‌کرد تا سرانجام اولین کتابش را به پایان رساند و برای چندین انتشاراتی فرستاد.

در ابتدا حدود دوازده موسسه بزرگ انتشاراتی کتابش را رد کردند؛ اما یک انتشاراتی کوچک قبول کرد با دستمزد ۱۵۰۰ یورو به‌عنوان دستمزد به رولینگ آن را منتشر کند.

درباره کتاب

کتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» Harry Potter and the Half-Blood Prince نوشته‌ی «جی.کی رولینگ» در ژوئیه سال ۲۰۰۵ منتشر شد.

این کتاب ششمین اثر از مجموعه‌ داستان‌های افسانه‌ای «هری پاتر» Harry Potter است که به دلیل حجم بالای آن، نسخه‌ی فارسی آن در دو جلد به چاپ رسیده است.

کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه ۲کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه

 

 

این داستان، داستانی است که سرنوشت داستان هفتم را مشخص می‌کند. این داستان بیشتر افشای راز است اما مایه‌ای از هیجان را نیز در خود دارد.

در «هری پاتر و شاهزاده دورگه» هری پاتر سال ششم مدرسه‌ی هاگوارتز است که پی می‌برد «لرد ولدمورت» Lord Voldemort هفت جان‌پیچ یا جاودان‌ساز دارد که دو تا از آن‌ها از بین رفته‌اند.

هری برای یافتن یکی از جان‌پیچ‌ها همراه با «آلبوس دامبلدور» Albus Dumbledore، مدیر مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری به بیرون از قلعه می‌روند.

برشی از کتاب هری پاتر و شاهزاده دورگه

هری پاتر با صدای بلندی خروپف می‌کرد. بیش‌تر چهار ساعت گذشته را در کنار پنجره‌ی اتاق‌خوابش، بر روی صندلی نشسته و به منظره‌ی خیابان زل زده بود که دم‌ به‌ دم تاریک‌تر می‌شد و سرانجام، در حالی که یک‌ طرف صورتش به پنجره تکیه داشت، با دهان باز و عینک یک وری، به خواب رفته بود.

بخشی از شیشه‌ی پنجره که در اثر نفس‌های او بخار گرفته بود در مقابل نور نارنجی رنگ چراغ خیابان می‌درخشید و در پرتو این نور غیرطبیعی، هیچ رنگ دیگری در چهره‌اش سایه نمی‌انداخت، چنان که صورتش در زیر سیاهی متضاد موهای نامرتبش، رنگ پریده و ترسناک به نظر می‌رسید.

اتاق، پر از وسایل درهم ریخته‌ی گوناگون و خرده آشغال‌های پراکنده بود.

پرهای جغد، دانه‌های سیب و کاغذهای مچاله‌ی شکلات در گوشه و کنار اتاق ریخته بود؛ چندین کتاب جادوگری لابه‌لای رداهای درهم گوریده‌ی روی تختش قرار داشت و دسته‌ی نامرتب روزنامه‌ها بر روی میز تحریرش در زیر هاله‌ای از نور یه چشم می‌خورد.

عنوان یکی از روزنامه‌ها گویی با داد و فریاد، خودنمایی می‌کرد:

هری پاتر: پسر برگزیده؟

شایعه‌ پراکنی‌ها پیرامون اغتشاش مرموز اخیر در وزارت سحر و جادو که طی آن، کسی که نباید نامش را برد، با دیگر مشاهده شد، همچنان ادامه دارد.

فراموش گر آشفته‌ای که حاضر به ذکر نام خود نشد دیشب هنگام خروج از وزارتخانه اظهار داشت: «از من چیزی نپرسید، اجازه نداریم درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم.»

با این همه، منابع موثقی از داخل وزارتخانه تأیید کرده‌اند که این اغتشاش در تالار پیش‌گویی معروف، متمرکز بوده است.

اگرچه تاکنون سخنگویان وزارتخانه حتی از تأیید وجود چنین مکانی خودداری کرده‌اند، تعداد فزاینده‌ای از افراد جامعه‌ی جادوگری بر این باورند که مرگ خوارانی که اکنون به جرم ورود غیرقانونی و اقدام به سرقت، دوران محکومیت خود را در آزکابان می‌گذرانند قصد سرقت یک پیش‌گویی را داشته‌اند.

از چیستی این پیش‌گویی اطلاعی در دست نیست، اما احتمال آن می‌رود که با هری پاتر در ارتباط باشد یعنی تنها کسی که تاکنون در برابر طلسم مرگبار دوام آورده و گفته می‌شود که در شب مذکور در وزارتخانه بوده است.

عده‌ای چنان پیش رفته‌اند که به پاتر لقب «پسر برگزیده» را داده‌اند و بر این باورند که او تنها کسی است که می‌تواند ما را از شر کسی که نباید نامش را برد نجات بدهد.

فیلمی بر اساس همین کتاب در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد که با موفقیت بسیار هم از نظر فروش و هم از دید منتقدان روبرو شد. هری پاتر و شاهزاده دورگه، عنوان پرفروش ترین فیلم در نخستین روز اکران و دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۹ پس از آواتار را از آن خود کرد و با ۹۳۴ میلیون دلار فروش، پنجاه و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ شد.

تصاویری از فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه

 

بیشتر بخوانید:

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x