مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
امور اداری و حقوق مالیاتی

آموزش مراحل انجام امور اداری-مالیاتی و آشنایی با حقوق مالیاتی خود

آشنایی با حقوق خود، لازمه انجام امور اداری

     اغلب مردم در زمان انجام امور اداری خود در هر سازمان و یا اداره‌ای به دلیل عدم آشنایی کافی با روند انجام کار و عدم شناخت قوانین و بخشنامه‌های مختلف سازمان و یا اداره مربوطه دچار سردرگمی شده و تنش‌ها و ناراحتی‌های زیادی را متحمل می‌شوند. همچنین عدم آگاهی‌های لازم در این زمینه منجر به افزایش فسادهای اداری نیز خواهد شد؛ اما این امر در خصوص مؤدیانی که به دلیل موضوعات تکراری دفعات زیادی را به سازمان‌ها مراجعه کرده (به‌عنوان‌مثال صاحبان مشاغل که هرساله جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی مراجعه می‌کنند) و با روند انجام کار آشنا هستند رخ نمی‌دهد.

لذا لازم است کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی کشور بروشورها و کتابچه‌هایی را که شامل قوانین و روند انجام امور اداری مربوطه بوده در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهند تا علاوه بر کاهش سردرگمی، خستگی و ناراحتی‌های ایجادشده برای اربابان رجوع، از اتلاف وقت افزایش و فساد اداری جلوگیری کرده و دانش مراجعه‌کنندگان را نیز افزایش دهند. همچنین این موضوع منجر به افزایش آگاهی اربابان رجوع نسبت به قوانین و مقررات شده و آنان را با حقوق خود هر چه بیشتر آشنا می‌کند.

 

آموزش حقوق مالیاتی و رویه‌های انجام امور اداری در ادارات مالیاتی

اما ازآنجاکه در اغلب سازمان‌ها این بروشورها و کتابچه‌ها در اختیار نبوده و واحدی نیز جهت راهنمایی کلی و همه‌جانبه وجود ندارد، بر خود دانستیم تا با طرح مطالبی با عنوان «روند انجام امور اداری و آشنایی با حقوق مالیاتی خود» به‌نوبت روند انجام امور اداری مربوط به سازمان امور مالیاتی کشور را شرح داده و مهم‌ترین حقوق مؤدیان مالیاتی که اغلب از آن‌ها بی‌اطلاع نیز هستند را بازگو کنیم.

البته لازم به ذکر است که در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی برخی از روندها و رویه‌های انجام امور اداری تغییر خواهد یافت که قطعاً به توضیح آن‌ها نیز خواهیم پرداخت؛ اما ازآنجاکه اجرای کامل طرح جامع مالیاتی پروسه‌ای زمان‌بر بوده و هنوز به‌طور کامل در کشور به اجرا درنیامده است، ابتدای کار را از شیوه‌های سنتی شروع خواهیم کرد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x