مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
اصطلاحات مالی

اصطلاحات مالی در رابطه با راه های تقویت هوش مالی

برای تقویت هوش مالی شما نیاز دارید با بعضی از اصطلاحات موجود در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید با راه های تقویت هوش مالی آشنا شوید. برای همین در ادامه شما را با بعضی از این اصطلاحات آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

راه های تقویت هوش مالی – یادگیری اصطلاحات مالی

برای تقویت هوش مالی شما نیاز دارید با بعضی از اصطلاحات موجود در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید با راه های تقویت هوش مالی آشنا شوید. برای همین در ادامه شما را با بعضی از این اصطلاحات آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

 

اصطلاحات مالی را یاد بگیرید

دانستن این اصطلاحات برای پرورش هوش مالی ضروری است.

 

بدهی چیست؟

بدهی مقدار پولی است که چه در کوتاه‌ مدت و چه در بلند مدت از دست ما خارج می‌شود.

بدهی‌ها تقریباً تمام آن چیزهایی هستند که برای آن ها هزینه می‌ کنیم و موجب کاهش پول ما می شوند. این هزینه ها می‌تواند شامل خرید لباس، لوازم الکتریکی و مکانیکی، اتومبیل یا لوازم لوکس و مجلل باشد.

 

درآمد چیست؟

هر میزان پولی که به حساب بانکی یا جیب ما برسد، درآمد محسوب می شود. درآمد ممکن است از طریق فروش، ارائه خدمات، سود سرمایه گذاری و حتی اجتناب از خریدهای غیرضروری ایجاد شود.

 

دارایی چیست؟

هر میزان پولی که ما به صورت نقد یا سرمایه گذاری داشته باشیم جزو دارایی هاست. هر متعلقاتی که قابلیت تبدیل به پول نقد را داشته باشند هم دارایی محسوب می شوند؛ مثل خانه و ماشین.

 

امنیت مالی به چه معناست؟

اگر شخصی بتواند در ماه درآمدی داشته باشد که هزینه های جاری را پوشش بدهد، دارای امنیت مالی است. امنیت مالی زمانی برقرار است که شخص قادر باشد نیازهای اساسی خود و خانواده اش را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: با توصیه های پیترلینچ هوش مالی خود را در بورس افزایش دهید

استقلال مالی به چه معناست؟

شخصی استقلال مالی دارد که بتواند تمام نیازهای مالی خود را بدون کمک گرفتن از دیگران برطرف کند.

 

آزادی مالی چیست؟

زمانی که مجموع دارایی و سرمایه فرد به اندازه ای باشد که او تا آخر عمر نیازی به کار کردن نداشته باشد، او دارای آزادی مالی است.
البته به شرطی که لازم نباشد سبک زندگی فعلی خود را تغییر و هزینه ها را کاهش بدهد.

 

آزادی مالی مطلق چیست؟

اگر دارایی و سرمایه شما آنقدر درآمد ایجاد کنند که بتوانید هر کاری را در هر زمان و مکانی که دوست دارید انجام بدهید و اصلا نگران هزینه ها نباشید – و البته لازم نباشد برای تامین این هزینه ها کار کنید – به آزادی مالی مطلق رسیده اید.

بیشتر بخوانید: نحوه تقویت هوش مالی با هوش پول ساز

استراتژی هایی برای پول سازی

هوش مالی شما زمانی به ثمر خواهد رسید که از استراتژی های پول ساز استفاده کنید. این استراتژی ها سطح ریسک و سود متغیری دارند که هر شخص باید با توجه به شرایط خودش یک یا چند روش را انتخاب کند.

 

سرمایه‌گذاری در بانک‌ها

این روش تا حدود زیادی مطمئن محسوب می شود اما پول شما را راکد نگه می دارد. در این حالت با کاهش ارزش پول، سرمایه شما هم افت پیدا می کند. از طرف دیگر، در بسیاری از کشورها سود بانکی بسیار پایین است که عملا این استراتژی را از گزینه ها خارج می کند.

 

سرمایه‌گذاری در کار

سرمایه گذاری در کار باید بسیار محتاطانه انجام شود.

یکی از اشتباهاتی که در این زمینه وجود دارد این است که افراد پول خود را در کارهای سنتی یا مشاغلی سرمایه گذاری می کنند که در حال افول هستند.

پیش از تزریق پول خود به یک کسب و کار، آینده آن را در نظر بگیرید. اکثر تجارت های موفق امروز تا پنج سال آینده شکست می خورند.

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است: تجارتی سودمند و قوی است که بتواند بدون شما و سرمایه تان هم به کار خود ادامه بدهد.

 

استراتژی‌‌های محافظه‌ کارانه

این استراتژی ‌ها شامل پرداخت وجوه دولتی، بدهی ‌های پولی بازاری، حساب ‌های بانکی، پذیرش حواله ‌های صرافی ‌‌ها، صورتحساب‌ ها، پول نقد و متعلقات آن می‌شود.

 

استراتژی‌های خشن

این استراتژی ‌ها شامل اظهارات واقعی، وجوه دوطرفه بدون غرضی، سهام‌های بزرگ و کوچک، وجوه درآمد یا بدهی بالا می‌شود.

 

استراتژی‌های ریسک بالا

این استراتژی‌ ها شامل سرمایه گذاری روی ایده ها و طرح های نوآورانه است که آینده آن ها چندان واضح نیست.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x