مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اطلاعات عمومی برگه‌های مالیاتی سنتی مشاغل

اطلاعات عمومی برگه‌های مالیاتی سنتی مشاغل

تا پیش از مالیات عملکرد سال 1396 صدور برگه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل در سامانه سنتی مشاغل انجام می‌گرفت. از این رو آشنایی با برگه‌های مذکور برای مؤدیانی که در سال‌های پیش از 1396 دارای سابقه مالیاتی می‌باشند، بسیار حائز اهمیت است.

تا پیش از مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶ اغلب رسیدگی‌ها و صدور برگه‌های مالیاتی صاحبان مشاغل در سامانه سنتی مشاغل انجام می‌گرفت. هرچند در حال حاضر نیز اقدامات اداری کلیه پرونده‌هایی که یا به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال‌های قبل، تا کنون رسیدگی نشده‌اند و یا به دلیل عدم بارگذاری اظهارنامه در سامانه سنیم، در سیستم سنتی مشاغل رسیدگی شده و در حال حاضر به مرحله قطعیت و وصول نرسیده است نیز به‌صورت کامل در آن سیستم سنتی انجام می‌گیرد.

از این رو آشنایی با برگه‌های مالیاتی صادرشده در سامانه سنتی مشاغل برای مؤدیانی که در سال‌های مذکور (پیش از ۱۳۹۶) دارای سابقه مالیاتی هستند، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین در این مجموعه از «آموزش‌های برگه‌های مالیاتی سامانه سنتی مشاغل» به شرح اطلاعات مندرج در برگه‌های مذکور پرداخته و ضوابط و قوانین مربوطه را ارایه خواهیم داد.

 

انواع و روند صدور برگه‌های سیستم مشاغل سنتی

انواع و ترتیب برگه های صادر شده توسط سیستم سنتی مشاغل که همگی در روند رسیدگی، تعیین و قطعی سازی مالیات عملکرد بوده، به شرح زیر است.

  1. دعوت‌نامه ارایه اسناد و مدارک
  2. گزارش رسیدگی مالیات عملکرد مشاغل
  3. برگ تشخیص مالیات
  4. (در صورت اعتراض) صدور برگه‌های مربوط به حل اختلاف مالیاتی و یا ماده ۲۳۸ ق.م.م
  5. برگ قطعی مالیات عملکرد مشاغل

 

بخش مشترک برگه‌های مالیاتی سامانه سنتی مشاغل: اطلاعات عمومی

این بخش که تقریباً میان کلیه برگه‌های صادرشده در سامانه سنتی مشاغل مشترک بوده و اطلاعات مندرج در بالای صفحه هر یک از برگه‌های مذکور را شامل می‌شود، حاوی اطلاعات عمومی و شناسایی مؤدی، منبع مالیاتی، اطلاعات پرونده و فعالیت شغلی مؤدی مالیاتی است.

عملکرد سال: سال مالیاتی عبارت است از یک سال کامل که از اول فروردین لغایت پایان اسفندماه همان سال را شامل می‌شود. برگه‌های مالیات بر درآمد مشاغل بر اساس یک سال مالیاتی و با توجه به مدت فعالیت مؤدیان در آن سال صادر می‌گردد.

مشخصات ثبتی: در این بخش شماره و تاریخ صدور هر برگ از اوراق مالیاتی سامانه سنتی مشاغل درج می‌گردد.

اطلاعات پرونده مالیاتی: اطلاعات مربوط به مشخصات پرونده مالیاتی در این قسمت قید می‌گردد. مشخصات و آدرس محل پرونده، شماره واحد مالیاتی و کلاسه پرونده از این قبیل اطلاعات است.

مشخصات فعالیت موردنظر: در این بخش مشخصات پرونده‌ای که برگه مالیات سامانه سنتی مشاغل برای آن صادر گردیده، درج می‌شود. نوع فعالیت، گروه‌بندی، شهرت کسبی، آدرس و … از این قبیل اطلاعات می‌باشند.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x