مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

به ثروت می رسید اگر یاد بگیرید!

به ثروت می رسید اگر یاد بگیرید!

هوش مالی یعنی توانایی تبدیل هرنوع پول و زحمت به سرمایه و دارایی و چگونگی کنترل آن ها. برای کنترل پس انداز و سرمایه خود باید بر اطلاعات و دانش خود بیافزایید. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به مسائل مالی، خودشان را در شرایط سخت مالی قرار می دهند. هوش مالی زنان از شما می خواهد در چهار حوزه تخصصی زیر به دنبال کسب دانش و مهارت باشید.

کسب دانش

حسابداری

حسابداری، سواد مالی و یا توانایی خواندن اعداد است که برای فهم هر جنبه از امور مالی تان، امری اساسی است. بدون توانایی خواندن و درک صورت های مالی، ارزیابی اظهارات درآمد و بدهی ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف کار، هیچ امیدی به کنترل پول تان  نخواهید داشت.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری علم پول است. این شامل فهم و یادگیری همه چیز در مورد انواع مختلف سرمایه گذاری می شود. هنگامی که شما می دانید چگونه پول خود را از طریق سرمایه گذاری افزایش دهید، در راه آزادی مالی خواهید بود. (سرمایه گذاری در زمینه های بانکی، گواهی سپرده، اوراق مشارکت، بورس، املاک، کسب و کارهای خانگی، استارتاپ ها و… می تواند صورت پذیرد.)

درک بازارها

درک بازارها یعنی دانستن علم عرضه و تقاضا. شما نیاز دارید تا جنبه های فنی بازار، (علاوه بر جنبه های بنیادی یا اقتصادی سرمایه گذاری) که مبتنی بر احساسات است را بشناسید. مثلا آیا سرمایه گذاری معقول است یا بر اساس شرایط فعلی بازار منطقی نیست؟ و همچنین دانستن نیازهای جامعه برای شروع کردن یک کسب و کار یا استارتاپ جدید که اگر با ایده ی تازه ای همراه باشد می تواند کلید رسیدن به موفقیت و ثروت برای شما باشد.

خانم ثریا دارابی یکی از زنان ثروتمند ایرانی هستند. عمده شهرت ثریا دارابی و موفقیت وی برای شروع استارتاپ اینترنتی است که توانست ثروت فراوانی را بدست آورد. او هم اکنون یکی از ثروتمندترین مدیران حوزه فناوری اطلاعات بشمار می آید. وی اپلیکیشن foodspotting که دارای اطلاعات غذایی موجود در کل دنیا است را راه اندازی کرد که مهمترین ویژگی آن پرداخت به جزییات و فراگیر بودن آن از نظر جغرافیای است.

قانون

اگر شما به قوانین موجود در کاری که سرمایه گذاری می کنید اشراف داشته باشید مطمئنا یک برگه برنده برای شما به حساب می آید. قوانین مالیاتی و راه کارهایی که بتوانید به صورت قانونی مالیات کمتری بدهید از مهمترین قوانین به حساب می آیند.

متأسفانه مواردی که هوش مالی را تشکیل می دهند، مواردی  هستند که بسیاری از زنان در جهت مخالف آن قرار دارند. خانم ها اغلب درباره آن چه که در بالا ذکر شد اطلاعات دقیقی ندارند و در مدرسه و بعد از آن در مورد مسائل مالی آموزش ندیده اند، و زمانی که ازدواج می کنند همسرشان پول را کنترل می کند و آن ها هیچ مشارکتی در مسائل مالی خانواده ندارند. یادگیری این چهار حوزه باید در اولویت افزایش هوش مالی زنان قرار بگیرد.

در نهایت، دانش قدرت است. و اولین قدم برای کنترل امور مالی شما این است که بتوانید مسائل مالی  را درک کنید. تا زمانی که قادر به درک و استفاده درست از پول خود نباشید، هرگز واقعا آزاد و مستقل نخواهید بود.

مجله اینترنتی تحلیلک

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
T.Taheri
5 سال قبل

چقدر خوب میشه اگه ما زنان هم به فکر درآمد زایی و استقلال مالی باشیم. ممنون از مطالب زیباتون در مورد هوش مالی زنان

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x