مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

عکس سگ هاسکی جذاب و دیدنی

در این مطلب عکس سگ هاسکی را برای شما آورده ایم. هاسکی دارای ظاهری چشم نواز و استعدادهای هیجان‌انگیزی است، هاسکی‌ها سگ‌های قابل توجهی هستند و توانایی آن‌ها برای یادگیری حیرت آور است.

عکس سگ هاسکی

عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی

نژادها: سیبرین، آلاسکای، مالاموت

قد: ۵۱ تا ۶۰ سانتی‌متر

وزن: ۱۶ تا ۲۷ کیلوگرم

طول عمر: ۱۲ تا ۱۵ سال

اصالت: سیبری روسیه

رنگ: سفید، سیاه، سیاه و سفید، خاکستری، خاکستری و سفید، خاکستری نقره‌ای، قرمز و سفید

70 jpg
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی

شخصیت: دوستانه، باهوش، بازیگوش

بهترین قد برای سگ‌های نر بالغ در این نژاد بین ۵۳ تا ۶۰ سانتی‌متر بوده و سگ‌های ماده بهتر است قدی بین ۵۰ تا ۵۶ سانتی‌متر داشته باشند.

وزن هر سگ باید متناسب با قد او باشد اما معمولا سگ‌های نر باید بین ۲۰ تا ۲۷ کیلوگرم و سگ‌های ماده ۱۶ تا ۲۲ کیلوگرم وزن داشته باشند.

طول بدن سگ‌های ‌هاسکی معمولا اندکی بیشتر از قد آن‌ها است.

59عکس سگ هاسکی

عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی

رنگ و الگوهای پوشش بدن این سگ‌ها متنوع است. بسیاری از این رنگ‌ها و الگوها برای این نژاد منحصر به فرد است. این سگ‌ها معمولا صرف نظر از رنگ عمومی‌ بدن، دارای نقاط سفید رنگی روی پنجه‌ها، اندام‌های حرکتی، صورت و نوک دم خود هستند. معمول ترین رنگ‌های نژاد‌ هاسکی، سیاه و سفید، خاکستری و سفید، مسی و سفید و سفید خالص است.

عکس سک هاسکی
عکس سگ هاسکی

93 jpgچشم‌های این نژاد به دو رنگ آبی و یا قهوه‌ای است اما هتروکرومیا که به چشمان دو رنگ اشاره دارد در این سگ ها بسیار دیده می‌شود. (یکی از چشم ها به رنگ آبی و دیگری قهوه‌ای)

هاسکی دارای ظاهری چشم نواز و استعدادهای هیجان‌انگیزی است، هاسکی‌ها سگ‌های قابل توجهی هستند و توانایی آن‌ها برای یادگیری حیرت آور است. همچنین به دلیل قدرت بدنی بالایشان برای اولین بار به عنوان سگ‌های سورتمه از آن‌ها استفاده شد.

اگر به تمام نکات مثبت خلق و خوی آن‌ها توجه کنید بدون تردید این نژاد شگفت انگیز است، آن‌ها هوشمند و مستقل هستند، هاسکی ها با همه مهربان‌اند و به هیچ وجه برای جلب توجه شما را آزار نمی‌دهند.

عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی

هاسکی، سگی قدرتمند و کاری است و در همه رنگ‌ها از سیاه یکدست تا سفید که کمیاب هستند، یافت می‌شود.

عکس سگ هاسکی
عکس سگ هاسکی

معمولا به صورت دو رنگ سیاه و سفید، طوسی و سفید هستند و البته گاهی مالاموت‌ها، با این نژاد ترکیب می‌شوند که مالاموت‌ها به رنگ‌های نارنجی و طلایی معروفیت بیشتری دارند و نمونه چشم آبی آن از قیمت بیشتری برخوردار است.

مقدار توصیه شده روزانه ۱ تا ۲ فنجان غذای خشک مخصوص هاسکی (مقدار غذای مورد نیاز بر حسب وزن در پشت بسته‌های غذایی نوشته شده است) است که به دو وعده در روز تقسیم می‌شود.

54
عکس سگ هاسکی
50 jpg
عکس سگ هاسکی

میزان غذای دریافتی سگ شما ارتباط مستقیمی با سن او، مقدار فعالیت و سوخت و سازش دارد. میزان غذای یک سگ بزرگسال و فعال با یک سگ کوچک نباید به یک اندازه باشد.

کیفیت غذای سگ بسیار مهم است و هر چه کیفیت بهتر باشد بیشتر به غذا خوردن راغب می‌شود.

آنچه که مشخص است این است که مقدار غذایی که ما به حیوان خانگی خود می‌دهیم به عوامل زیادی بستگی دارد. 56

اگرچه به‌راحتی می‌توان گفت که مقدار غذای توصیه‌ شده برای سگ هاسکی بزرگ‌سال معمولا ۱.۵ تا ۲ فنجان غذای خشک در روز است که بهتر است به دو وعده غذایی جداگانه تقسیم ‌شود. این مقدار معمولا برای یک هاسکی سیبری سالم و فعال است. به همین دلیل است که ما اکیدا توصیه می‌کنیم با دامپزشک خود مشورت کنید تا او بتواند ارزیابی کاملی از سلامت حیوان شما انجام دهد.

مانند سایر سگ‌ها، هاسکی سیبرین به مقدار مشخصی کالری، پروتئین و چربی نیاز دارد.

تغذیه توله سگ هاسکیاگر سگ شما عقیم شده باشد، می‌توان این نیاز غذایی را کاهش داد. از طرف دیگر، همان‌طور که قبلا در ابتدای مقاله صحبت کردیم، یک هاسکی فعال، به کالری بیشتری احتیاج دارد.

انجمن کنترل خوراک آمریکا فرمول زیر را توصیه می‌کند:

  • هاسکی بزرگ‌سال به حداقل ۱۸٪ پروتئین و ۵٪ چربی نیاز دارد.
  • توله‌سگ‌های هاسکی به حداقل ۲۲٪ پروتئین و ۸٪ چربی نیاز دارند.

jpg 19

بیشتر ببینیم:

عکس سگ سرابی

عکس خنده حیوانات

عکس از حیوانات زیبا

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x