مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
داستان عامه پسند - pulp fiction

معرفی فیلم داستان عامه پسند ۱۹۹۴ ( pulp fiction )

فیلم داستان عامه پسند ( pulp fiction ) جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آن ها می توان به جایزه نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن برای کوئنتین تارانتینو و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی سال برای راجر اوری و کوئنتین تارانتینو اشاره کرد.

معرفی فیلم داستان عامه پسند ( pulp fiction )

نمرات

IMDb: 8.9

Rotten Tomatoes: 91%

Metacritic: 94%

عوامل

کارگردان: Quentin Tarantino

نویسنده: Quentin Tarantino, Roger Avary

بازیگران: Uma Thurman, John Travolta, Samuel L. Jackson, Bruce Willis

جوایز

فیلم pulp fiction جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آن ها می توان به جایزه نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن برای کوئنتین تارانتینو و جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی سال برای راجر اوری و کوئنتین تارانتینو اشاره کرد.

معرفی فیلم داستان عامه پسند

فیلم داستان عامه پسند ( pulp fiction ) دارای سه داستان مختلف ولی مرتبط است که در هفت بخش نمایش داده می‌شود.

این فیلم داستان زندگی دو تبهکار حرفه ای به نام وینسنت و جولز را روایت می کند. در جریان یکی از جنایات، آنها به طرز معجزه آسایی نجات می یابند. جولز این حادثه را نوعی معجزه و شفاعت الهی می پندارد، در حالی که وینسنت صرفاً آن را یک اتفاق می داند.

جولز سعی در تحول دارد و از این کار دست می کشد، ولی وینسنت که به کار خود ادامه می دهد و معجزه را ناچیز می شمارد، خود در اتفاقی نادر کشته می شود.

در فیلم خشونت، آدمکشی و تزریق مواد مخدر به وضوح نشان داده می شود. این فضا در تمام فیلم های تارانتینو وجود دارد و به نوعی قسمتی از شگرد خاص سینمایی او محسوب می شود.

روایت غیر خطی فیلم کمک کرده است تا بیننده سعی در ارتباط دادن صحنه های فیلم داشته باشد و وی را مشتاق در دانستن پایان یک داستان جنایی و طنز آلود کند.

تصاویر و تریلر فیلم pulp fiction

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم داستان عامه پسند ( pulp fiction ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x