مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بخشنامه مالیاتی ابلاغ مصوبه ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا

بخشنامه مالیاتی ابلاغ مصوبه ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا

تازه های مالیاتی – بخشنامه مالیاتی ۲۰۰/۹۹/۱ مورخ  ۱۳۹۹/۱/۵

دسته: مصوبه جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ «ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا»

موضوع: ابلاغ مصوبه جلسه مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۸ «ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا»

بدین وسیله مصوبه شماره ۱۶۵۲۳۳جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ «ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا» در خصوص «حمایت های مالیاتی دولت از فعالین اقتصادی» برای اجرا و اقدام به شرح ذیل ابلاغ می گردد:

۱. در سال ۱۳۹۹ در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (اعم از اصل مالیات، عوارض و جرایم) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده مودیان مالیاتی در اجرای ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده باشد و این گونه مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند نسبت به امهال بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت نه ماه از تاریخ درخواست اولیه برای امهال و تقسیط فارغ از مهلت سه ساله مذکور در ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم اقدام نماید.

۲. در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱ لغایت ۱۳۹۹/۲/۱۵ باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۳/۳۱ تمدید می شود.
جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب ۱۳۸۱/۱۰/۲۲ به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا تاریخ ۱۳۹۹/۹/۳۰ بخشوده می شود.

۳. تاریخ لازم الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین شده در اجرای مقررات ماده (۶۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱ در سال ۱۳۹۸ برای اجرا در سال ۱۳۹۹ از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک افزایش می یابد.

کمک های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ماه ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ جهت تأمین لوازم و تجهیرات مصرفی مورد نیاز بیمارستان هاو مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و نیروی های مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت مذکور قرار گیرد به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می شود.

امید علی پارسا

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

 

تاریخ اجرا:   – مدت اجرا:

بخشنامه مالیاتی و دستورالعمل‌های منسوخ (شماره و تاریخ): ندارد

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x