مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فیلم خشم - fury

معرفی فیلم خشم ۲۰۱۴ ( fury )

فیلم خشم ( fury ) ساخته دیوید اَیر یکی از چند فیلم ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم در سال 2014 بوده که گفته می شود براساس یک داستان واقعی از خاطرات سربازان آمریکایی حاضر در جنگ جهانی ساخته شده است.

معرفی فیلم خشم ( fury )

نمرات

IMDb: 7.6

Rotten Tomatoes: 76%

Metacritic: 64%

عوامل

کارگردان: David Ayer

نویسنده: David Ayer

بازیگران: Brad Pitt, Shia LaBeouf, Logan Lerman, Jon Bernthal

معرفی فیلم خشم

فیلم خشم ساخته دیوید اَیر یکی از چند فیلم ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم در سال ۲۰۱۴ بوده که گفته می شود براساس یک داستان واقعی از خاطرات سربازان آمریکایی حاضر در جنگ جهانی ساخته شده است.

داستان فیلم درباره یک گروه از نظامیان آمریکایی اعزام شده به آلمان در اواخر جنگ جهانی دوم است. فرمانده این گروه افسر وارددی با بازی برد پیت است که واحد تانکی به نام fury را هدایت می کند. این گروه با توجه به ضعیف شدن آلمان ها در اواخر جنگ، به نظر می رسد که کار چندان سختی پیش روی نداشته باشند اما آنها در ادامه در پشت خطوط اس اس ارتش آلمان نازی گرفتار می شوند.

داستان فیلم و شخصیت گروهبان وارددی بر گرفته از وقایع نگاری های انجام شده توسط بسیاری از خدمه های تانک های متفقین در جریان جنگ جهانی دوم است. بارزترین نمونه آنها، سرگذشت فرمانده آمریکا تانک، گروهبان لافایت گرین پول معروف به وار ددی است که یک روز پس از نبرد نرماندی در خط مقدم پیاده شده و ۲۵۸ دستگاه از ادوات سنگین دشمن را (پیش از آن که تانک وی در ۱۹۴۴ در آلمان نابود گردد) از بین برد.

تانک فیوری به کارگرفته شده در فیلم fury یک شبیه سازی از تانک شرمن معروفی با نام «بمب» است که در خدمت نیروهای کانادایی در زمان جنگ جهانی دوم بود. این تانک از جمله تانک های شرمنی بود که در نبرد نرماندی حضور داشت و تا زمان روز پیروزی در اروپا بی وقفه در حال خدمت بود.

تصاویر و تریلر فیلم

 

معرفی فیلم های دیگری از Brad pitt

 

امیدواریم از تماشای فیلم خشم ( fury ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x