مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
beauty and the beast - دیو و دلبر

معرفی فیلم دیو و دلبر ۲۰۱۷ ( Beauty and the Beast )

فیلم دیو و دلبر ( Beauty and the Beast ) تاکنون یکی از بهترین بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی محسوب می‌شود، که فقط در حرف لایو اکشن نیست، بلکه واقعا حس زنده بودن را دارد.

معرفی فیلم دیو و دلبر ( Beauty and the Beast )

نمرات

IMDb: 7.1

Rotten Tomatoes: 71%

عوامل

کارگردان: Bill Condon

نویسنده: Stephen Chbosky برگرفته از داستان دیو و دلبر

بازیگران: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans,…

معرفی فیلم دیو و دلبر

فیلم دیو و دلبر تاکنون یکی از بهترین بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی محسوب می‌شود، که فقط در حرف لایو اکشن نیست، بلکه واقعا حس زنده بودن را دارد.

در نسخه‌ی اصلی، جادوگری شاهزاده‌ی خوش‌گذران و مغروری را به هیولایی زشت و تمام خدمتکارانش را به اشیا و وسائل قصرش تبدیل می‌کند. آنها مجبورند برای همیشه در قصر تاریک و سرد و خاک‌گرفته‌ی شاهزاده به زندگی نفرین‌‌ شده‌شان ادامه بدهند و امیدوار باشند که دختری برخلاف ظاهر ترسناک دیو، عاشق او شده و این طلسم را بشکند. اما دیو زمان اندکی برای شکستن این طلسم دارد. بعد از ۱۰ سال و سقوط آخرین گلبرگ جادویی، شاهزاده برای همیشه دیو خواهد ماند.

در نسخه‌‌ی جدید اما جادوگر علاوه‌ بر شاهزاده و خدمتکارانش، تمام شهر را هم نفرین می‌کند. بنابراین در این نسخه مردم شهر کاملا فراموش کرده‌اند که شاهزاده چگونه با استفاده از مالیات‌های هنگفتی که از آنها می‌گرفته، ریخت و پاش و ولخرجی می‌کرده و مهمانی‌های عیانی می‌گرفته است. آنها همچنین اعضای خانواده‌شان را که در زمان نفرین جادوگر در قصر شاهزاده بوده‌اند و آنجا ماندنی شده‌اند هم فراموش کرده‌اند. این در حالی است که در اینجا ساز و کار نفرین جادوگر با انیمیشن فرق می‌کند: با افتادن هرکدام از گلبرگ‌های رُز جادویی، دیو و خدمتکارانش نسبت به قبل غیرانسانی‌تر می‌شوند. مخصوصا خدمتکاران که به مرور در حال از دست دادن روحشان و تبدیل شدن به اشیایی غیرزنده هستند.

داستان فیلم Beauty and the Beast از این قرار است که بل یک دختر زیبا و جوان است. یک دیو بل را در ازای آزادی پدرش در قلعه خود زندانی می‌کند. بل با وجود ترس با کارکنان سحر شده قلعه دیو دوست می‌شود و یاد می‌گیرد که چگونه به قلب و روح انسان‌مندانه درون دیو پی ببرد. در همین حین یک شکارچی به نام گاستون که می‌خواهد به هر قیمتی بل را به دست آورد سعی در نجات او از زندان دارد…

تصاویر و تریلر فیلم دیو و دلبر

 

معرفی فیلم های دیگری از اما واتسون

امیدواریم از تماشای فیلم دیو و دلبر ( Beauty and the Beast ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x