مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی- رستگاری در شاوشنک

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک ۱۹۹۴ ( The Shawshank Redemption )

این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» ساخته شده‌است. داستان فیلم درباره اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به اتهام قتل همسر و معشوق همسرش به زندان می‌افتد و...

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک ( The Shawshank Redemption )

نمرات فیلم

IMDb: 9.3

Metacritic: 80%

Rotten Tomatoes: 91%

عوامل فیلم

کارگردان: Frank Darabont

تهیه کنندگان: Liz Glotzer, David V. Lester, Niki Marvin

نویسنده: Frank Darabont

بازیگران: Tim Robbins, Morgan Freeman, Bob Gunton, William Sadler

ژانر: درام/ جنایی

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

رستگاری در شاوشنک یک فیلم درام جنایی به کارگردانی فرانک دارابونت و بازی تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتون و… است، که به عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود.

این فیلم براساس داستان کوتاهی از استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک» ساخته شده‌است و در حال حاضر در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در سایت IMDb با بیش از دومیلیون رأی رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

این فیلم در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ نامزد هفت اسکار شد اما موفق به بردن هیچ‌یک نشد.

فیلم The Shawshank Redemption از آن دسته از فیلم‌های مرسوم با موضوع گریز از زندان نیست که عملیات غیرممکنی را به تصویر می‌کشند و با ایجاد هیجان ناشی از یک داستان حادثه‌ای مخاطب را با خود همراه می‌سازند. ابتدایی‌ترین شاهد این مدعا استفاده از واژه «رستگاری» (Redemption) است که خود مسیر دیگری را برای فیلم ترسیم میکند.

داستان فیلم درباره اندی دوفرین بانکدار جوانی است که به اتهام قتل همسر و معشوق همسرش به زندان می‌افتد و ادعا می‌کند که بیگناه است و در ادامه داستان، ماجراهای اندی داخل زندان، آشنایی او با مردی به نام رد و مسیر آزادیش از زندان را می‌بینیم.

تصاویر و تریلر فیلم رستگاری در شاوشنک

 

 

امیدواریم از تماشای برترین فیلم تاریخ سینما به استناد سایت IMDb، رستگاری در شاوشنک ( The Shawshank Redemption لذت ببرید و برای اطلاع از معرفی سایر فیلم ها به صفحه فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x