مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 15 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب اسیر نوشته مارسل پروست

معرفی کتاب اسیر نوشته مارسل پروست نویسنده فرانسوی

در کتاب «اسیر» نوشته مارسل پروست نیز سیر و سلوک «راوی» در دو جهان درونی و بیرونی، در طول و در جستجوی زمان از دست رفته ادامه دارد.

معرفی کتاب «اسیر» نوشته مارسل پروست

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست ۲

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست‌ رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

 

درباره کتاب «اسیر»

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود.

در کتاب «اسیر» نوشته مارسل پروست نیز سیر و سلوک «راوی» در دو جهان درونی و بیرونی، در طول و در جستجوی زمان از دست رفته ادامه دارد. اما این بار، کل منظومه بر محور چهره‌ی آلبرتین می‌چرخد که می‌توان او را نمادی دوگانه، هم از زندگی و هم از مرگ، دانست، اسیری که با همه‌ی رامی و تن دادنش به تقدیر ماندن در قفس زرین خانه‌ی «راوی» همواره چون زمان گریزان و دست‌نیافتنی است.

 

برشی از کتاب «اسیر»

دروغ ضروری‌ترین و رایج‌ترین وسیله محافظت است. اما همین دروغ آن چیزی است که توقع داریم هرگز به زندگی دلدار راه نیابد، چیزی که تجسس می‌کنیم، بو می‌کشیم و همه جا مایه نفرت ماست. دروغ زیر و رویمان می‌کند، به تنهایی برای جدایی کافی است، به نظرمان بزرگ‌ترین خطاها در آن نهفته است، مگر این که چنان خوب نهفته باشد که به آن گمان نبریم.

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «اسیر» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x