مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
هوش مالی

هوش مالی و خلاقیت

یکی از رازهای موفقیت در کار و سرمایه گذاری، داشتن خلاقیت است. با تقویت هوش مالی ایده های خلاقانه در کسب و کار و سرمایه گذاری، به سراغ ما می آیند. ذهن ما تنها دارایی قدرتمند ماست، اگر آن را به خوبی پرورش دهید، ایده های نابی بدست می آورید و می توانید ثروت عظیمی ایجاد کنید. در ادامه به دو نمونه ی استفاده از خلاقیت و هوش مالی در کسب و کار توسط افراد موفق اشاره شده است.

نمونه اول:

20150903 mcwhopper kenji primary

ری کلارک (صاحب مک دونالد) نمونه ی انسانی است که هوش مالی و خلاقیت خود را در جهت پیشرفت و کسب ثروت به کار گرفته است. بدون شک همبرگرهای او خوشمزه ترین همبرگر دنیا نیست، تنها نبوغ مالی او بهتر از دیگران عمل کرده است. ری کلارک در فروش و تحویل یک همبرگر معمولی بهترین است.

اما تجارت اصلی ری کلارک فروش همبرگرهای مک دونالد نیست! بلکه حوزه ی فعالیت او در زمینه ی املاک است. او می دانست که در حرفه ی همبرگر سازی  مهم ترین هدف فروختن مجوز تولید همبرگر تحت نام وی است، اما چیزی را که هرگز از نظرش دور نمی کرد این بود که قرار است مکان هر یک از این رستوران های توزیع کننده همبرگر کجا باشد. او می دانست که ملک و موقعیت آن در موفقیت مالی رستورانی که حق تولید را از آن ها می گیرد، بسیار تاثیر گذار است. در واقع اساس کار را بدین صورت قرار داد، شخصی که اقدام به خرید حق امتیاز همبرگر می کند، علاوه بر آن برای خرید زمینی که می خواهد در آن جا شعبه بزند هم تحت لیسانس سازمان ری کلارک قرار می گیرد.

امروزه شرکت وی بزرگ ترین مالک مستغلات در جهان است و املاک تحت تملک آن حتی از کلیسای کاتولیک هم بیشتر است. او صاحب برخی از ارزشمندترین تقاطع ها و گوشه های خیابان در آمریکا و کشورهای دیگر دنیاست.

 

نمونه دوم:

RobertKiyosaki14

رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار خود می نویسد: وقتی اولین کتاب خودم را به نام ” اگر می خواهید شاد و ثروتمند باشید دانشگاه نروید” را نوشتم، ناشر پیشنهاد کرد عنوان کتاب را به آموزش مسائل اقتصادی تبدیل کنم. به وی گفتم که در صورت انجام این کار صرفا دو نسخه از کتابم فروش خواهد رفت که آن را هم باید به صورت هدیه به خانواده و دوستانم بدهم. اگر این عنوان خیره کننده ( اگر می خواهید شاد و ثروتمند باشید به دانشگاه نروید) را انتخاب کردم به این دلیل بوده است که می دانستم توجه عده ی بسیاری را به خود جلب می کند. من طرفدار تحصیلات عالیه هستم و به همین علت به اصلاحات در نظام آموزشی معتقدم اما عنوانی را انتخاب کردم که اسم و اثر من را در رادیو و تلویزیون مطرح کند و با همین ایده ساده کتابم همین طور فروخت و فروخت.

ایده های خلاقانه الزاما پیچیده نیستن؛ برترین نوآوری ها حاصل ساده ترین ایده ها هستند.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x