مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بهترین عکاسان معماری جهان

بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان / بهترین عکس های معماری

در این مطلب به معرفی بهترین عکاسان معماری جهان و بهترین عکس های معماری 2020 می پردازیم. همانطور که در مطلب ژانرهای عکاسی (قسمت اول) گفته شد، هدف اصلی عکاسان در ژانر معماری عکاسی از ساختمان ها، بنا‌ها و سازه‌های گوناگون و معماری شهری را شامل می‌شود که مهمترین اِلِمان در ثبت این عکس‌ها ذوق و قریحه‌ عکاس است.

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان / بهترین تصاویر و عکس های معماری ۲۰۲۰

همانطور که در مطلب ژانرهای عکاسی (قسمت اول) گفته شد، هدف اصلی عکاسان در ژانر معماری عکاسی از ساختمان ها، بنا‌ها و سازه‌های گوناگون و معماری شهری را شامل می‌شود که مهمترین المان در ثبت این عکس‌ها ذوق و قریحه‌ عکاس است. در ادامه با گلچینی از بهترین عکاسان معماری ایران و جهان آشنا می شویم و نظر شما را به بهترین عکس های معماری ۲۰۲۰ جلب می کنیم.

 

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

سیاوش باقری

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان سیاوش باقری
بهترین تصاویر و عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

 

همکاری او با مجله بین المللی ۲A و همچنین نشریه معماری و ساختمان از سال های ۱۳۹۴ تا به امروز ادامه داشته و منجر به کسب تجربه هایی مانند: عکاسی جایزه معماری داخلی ایران در سال های ۱۳۹۴-۱۳۹۵-۱۳۹۶، عکاسی جایزه معماری آسیا سال ۲۰۱۵ در ترکیه، عکاسی جایزه معماری آسیا و اروپا سال ۲۰۱۷ در آلمان، عکاسی مراسم رونمایی از شماره اختصاصی نشریه ۲A برای جایزه معماری آسیا در سال ۲۰۱۶ شده است. او در جهت توسعه فعالیت های هنری و حرفه ای خود، با همکاری برخی از دوستان موفق به تأسیس گروه نگارت شده است که هم اکنون به عنوان مدیر گروه به فعالیت در زمینه عکاسی می پردازد. دغدغه او (گروه نگارت) ثبت خلاقانه لحظه ها است.

علیرضا فلاحت کار

بهترین عکاسان معماری جهاناو بسیار علاقه مند به پیدا کردن دید جدید در دنیای عکاسی است و بهترین مشوق او در عکاسی پدرش بوده و همچنین افتخار این را داشته که در نمایشگاه گروهی عکس باد صبا که در شهرهای کوالالامپور، پوتراجایا، وپنگاگ در کشور مالزی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار داشته، شرکت کند. علاوه بر آن تجربه کاری در زمینه عکاسی تبلیغاتی از گلیم و گبه های صادراتی شرکت ذوالانواری، عکاسی تبلیغاتی از محصولات دیجی کالا، عکاسی معماری برای گروه معماری آوگون و همچنین همکاری با برندهای مختلف پوشاک را داشته است.

بهترین عکس های معماری ۲۰۲۰

زو چین یو (Tzu-Chin Yu)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020از نظر هیئت ژوری یکی از بهترین عکس های معماری ۲۰۲۰ عکسی گرفته شده توسط یک عکاس چینی به نام زو چین یو است که عکس بسیار زیبایی است. اگر چه شاید در نگاه اول مشخص نباشد چه چیزی در حال روی دادن است اما با دقت کردن به جزئیات عکس، چشمان تیزبین عکاس و مهارت استادانه او نمایان شده و می‌فهمیم چه چیزی این عکس را به یک اثر ماندگار و چشم نواز تبدیل کرده است. شخصیت و مهارت عکاس در عکس به زیبایی انعکاس یافته است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین عکاسان نجومی جهان / عکس های برتر کهکشانی جهان

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

آنا لیکر (Anna Leiker)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020آنا لیکر از نوجوانی شروع به عکاسی با دوربین رول فیلم ۳۵ میلی متری کرد. آنا به دنبال اشتیاق دیگر خود و اتمام برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه طراحی مد، در صنعت طراحی مد کار کرد و اکنون دوره های طراحی مد را تدریس می کند. برای چند سال الهام او در مد از تصاویر عکاسی حاصل شده است. برای درک بهتر ارتباط تصویری بیانگر از طریق عکاسی، آنا در حال اتمام یک برنامه MFA در عکاسی است. ارتباط مجدد با اولین علاقه او عکاسی و کشف تجربیات جدید در این راه، امکان پیشرفت بیشتر وی را به عنوان یک هنرمند و یک طراح فراهم می کند. 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین عکاسان جنگی جهان / از بهمن جلالی تا نیک اوت

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

سیدا سرنا (Saide Serna)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020

نظر هیئت ژوری: در این عکس ها سوژه یا موضوع چندان مطرح نیست بلکه هنرمندانه بودن آن و هوش عکاس نظر ما را به خود جلب کرد. رنگ سطوح و تکرار در این عکس تعادل بسیار خوبی ایجاد کرده؛ تکرار چهار تیرک زرد رنگ و رنگ نسبتاً خنثی کف زمین و دیوار و ترکیب آن‌ها با بافت سقف شیروانی و اینکه چطور عکاس توانسته تمامی این موارد را در عکسی بدین سادگی جمع کند برای ما بسیار جالب بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین عکاسان حیات وحش جهان

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

کریک شیمازو (Kirk Shimazu)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020

نظر هیئت ژوری: آرامشی که در پشت این عکس نهفته در نوع خود بسیار زیباست و با وجود اینکه جزئیات بسیاری در عکس دیده می‌شود نوعی مینیمالیسم (ساده گرایی) در عکس نمایان است که برای اغلب مخاطبان لذت بخش خواهد بود. همچنین حس وقار و متانت خوابیده در ساختمان‌ها که در یک لحظه خاص و در کمال دقت و زاویه درست به تصویر کشیده شده‌اند عکسی بس خاص و زیبا را خلق کرده است.

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020
بهترین تصاویر معماری ۲۰۲۰ جهان

 

دیگر آثار او:

عکس کریک

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

مارک نومن (Marek Neumann)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020

مارک نومن یک عکاس و رتوشگر برنده و مستقر در لندن است که متخصص در عکاسی داخلی، معماری و مد است. او بسیار مشتاق هندسه طراحی، شخصیت فرم و تقارن ساختار است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین عکاسان خیابانی جهان

بهترین عکس های معماری ۲۰۲۰

جاناتان دوکرست (Jonathan Ducrest)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020جاناتان دوکرست در سوئیس متولد و بزرگ شد، جایی که علاقه او به عکاسی با دوربین عکاسی و عکسبرداری از والدینش روشن شد. چشم اندازهای کوهستانی، شرایط جوی و مناظر چشمگیر مناظر سر به فلک کشیده سوئیس اولین سوژه های او را برای او فراهم می آورد. کارهای دوکرست توسط افراد و مجموعه داران برجسته ای از جمله Netflix و Swiss جمع آوری شده است. عکس های او در بسیاری از تولیدات تلویزیونی، دیزنی، ای بی سی، وارنر مدیا و اپل به نمایش درآمده است. در سال ۲۰۲۰ وی در هنگام اهدای جوایز AIA / Architectural Award جایزه استنادی برای Petrol Station 2018 را از موسسه مشهور معماران آمریکا دریافت کرد.

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

خاویر گیل وکو (Javier Gil Vieco)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020خاویر یک عکاس و معمار مستقر در بورلی هیلز کالیفرنیا است. علاقه او به عکاسی از سنین بسیار کم آغاز شد، زمانی که پدر و مادرش اولین دوربین خود را برای او خریداری کردند. در طول سال ها او راهی منحصر به فرد برای گرفتن جوهر آنچه توجه او را جلب می کند، به دست آورده است.

معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان

جرارد اسموالویچ (Gerard Smulevich)

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020نظر هیئت ژوری: عکس بارسلونا یکی دیگر از بهترین عکس های معماری در سال ۲۰۲۰ است. عکاس در زمان بسیار خوبی از یک موقعیت واقعی عکس گرفته است. با دیدن آن همه وسایل آویزان به دیوار‌های خانه یک دل سیر خندیدیم!

معرفی بهترین عکاسان معماری جهان / بهترین عکس های معماری 2020
بهترین تصاویر معماری ۲۰۲۰ جهان

 

جرارد یک عکاس است، چندین نمایشگاه انفرادی و جمعی از عکاسی خود داشته است، از جمله نمایش های انفرادی در آتلانتا، رود آیلند و لس آنجلس و همچنین نمایش های جمعی در برلین و لس آنجلس.

آرشیوی از عکس هایش را ببینیم:

عکاسی معماری بسیار زیبا و هیجان انگیز است و تجهیزات مخصوص به خود را دارد، اگر به این ژانر عکاسی علاقه دارید دست به کار شوید، تجربه کسب کنید و از خود عکاسی ماهر بسازید.

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بهترین عکاسان معماری ۲۰۲۰ جهان / بهترین عکس های معماری ۲۰۲۰ اختصاص داشت، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x