مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 8 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فیلم هفت - seven

معرفی فیلم هفت ۱۹۹۵ ( seven )

داستان فیلم هفت ( seven ) درباره کارآگاه سامرست است که در آخرین هفته از دوران خدمت سی ساله خود، او با کارآگاه جوانی به نام «میلز»، که قرار است جای او را بگیرد، همکار می شود.

معرفی فیلم هفت ( seven )

نمرات

IMDb: 8.6

Rotten Tomatoes: 81%

Metacritic: 65%

عوامل فیلم

کارگردان: David Fincher

نویسنده: Andrew Kevin Walker

بازیگران: Brad Pitt, Morgan Freeman, Kevin Spacey,…

معرفی فیلم هفت

داستان فیلم seven درباره کارآگاه سامرست است که در آخرین هفته از دوران خدمت سی ساله خود، او با کارآگاه جوانی به نام «میلز»، که قرار است جای او را بگیرد، همکار می شود.

سامرست انسانی زیرک، کم حرف، منظم و عمیق است. در حالی که میلز جسور، بی حوصله، نامنظم و سطحی است. آن دو مأمور رسیدگی به پرونده قتل مرد چاقی می شوند که دست و پایش را بسته و او را مجبور کرده اند آن قدر بخورد تا بمیرد. سامرست، بر خلاف همکار و رئیسش که می خواهند ماجرا را فیصله بدهند، این جنایت را اقدامی هدفمند و آغاز یک ماجرای خطرناک و پیچیده می داند.

فردای آن روز با پیدا شدن جسد وکیلی مشهور در دفتر کار خود، که به طرز فجیعی مجبور شده یک بخشی از بدن خودش را ببرد، پیش بینی سامرست تأیید می شود. به ویژه آن که قاتل با خون روی زمین نوشته است «طمع». رئیس پرونده را با تصور کارتراشی او به میلز می سپارد. کارآگاه پیر از روی شواهد می یابد که قاتل باید در قتل مرد چاق نیز چنین نشانه ای باقی گذاشته باشد. با بررسی دوباره صحنه جنایت معلوم می شود، گناه مرد چاق «شکم بارگی» بوده است.

فرضیه سامرست این گونه تکمیل می شود که قاتل براساس هفت گناه کبیره «شکم بارگی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسد» قصد دارد هفت قتل دیگر به قصد موعظه جامعه و مردم انجام دهد.

می توان گفت فیلمنامه ای که کوین واکر برای فیلم هفت دیوید فینچر نگاشته است، یکی از هوشمندانه ترین فیلمنامه ها در مورد قتل های زنجیره ای است.

تصاویر و تریلر فیلم

 

معرفی فیلم های دیگری از Brad pitt

 

امیدواریم از تماشای فیلم هفت ( seven ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x