مجله اینترنتی تحلیلک

یکشنبه/ 9 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
godfather - پدرخوانده - معرفی پدرخوانده

معرفی فیلم پدرخوانده ۱۹۷۲ ( The Godfather )

فیلم پدرخوانده ( The Godfather ) زندگی خانوادگی کورلئونه‌ها را به تصویر می‌کشد، که اصلیتی ایتالیایی (اهل سیسیل) دارند و در نیویورک زندگی می‌کنند.

معرفی فیلم پدرخوانده ( The Godfather )

نمرات

IMDb: 9.2

Rotten Tomatoes: 98%

Metacritic: 100%

عوامل

کارگردان: Francis Ford Coppola

نویسنده: Mario Gianluigi Puzo, Francis Ford Coppola

بازیگران: Marlon Brando, Al Pacino, James Caan, …

جوایز

فیلم پدرخوانده نامزد ۱۱ جایزه اسکار و برنده ۴ اسکار شد.

اسکار بهترین فیلم، اسکار بهترین بازیگر مرد اول که مارلون براندو آن را نپذیرفت. اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و اسکار بهترین موسیقی متن که مدتی بعد باطل شد و جایزه پس گرفته شد.

این فیلم دومین فیلم برتر imdb است.

معرفی فیلم پدرخوانده

فیلم The Godfather زندگی خانوادگی کورلئونه‌ها را به تصویر می‌کشد، که اصلیتی ایتالیایی (اهل سیسیل) دارند و در نیویورک زندگی می‌کنند.

پدر خانواده دون ویتو کورلئونه، رهبر مافیایی قدرتمندی است که کسب و کار خانوادگی را در منطقه لانگ بیچ نیویورک رهبری می‌کند.

شروع فیلم پدرخوانده ۱ با دون کورلئونه و مراسم ازدواج دختر جوان اوست. مایکل پسر جوان او تازه از جنگ برگشته و از قرار معلوم علاقه‌ای به شرکت در کسب و کار خانوادگی را ندارد. این در حالی است که دون کورلئونه او را به شدت دوست دارد.

همزمان با نمایش زندگی مایکل، طبیعت درونی زندگی خانوادگی و کسب و کار کورلئونه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. کسانی که همراه خانواده هستند، تحت حمایت قرار گرفته و به آنها محبت می‌شود و کسانی که همراهی نکنند، با انواع خطرات روبه‌رو هستند.

دون کورلئونه به سبک سنتی کار می‌کند، ولی زمان در حال تغییر است. رقیب خانوادگی او قصد شروع کار در زمینه توزیع مواد مخدر را در نیویورک دارد. این رقیب برای انجام کارهای خود به حمایت کورلئونه نیاز دارد. تضاد بین روش‌های نو و کهنه، مشکلات زیادی برای خانواده کورلئونه به وجود می‌آورد.

تصاویر و تریلر فیلم

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از تماشای فیلم پدرخوانده ( The Godfather ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x