مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 15 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی کتاب گریخته نوشته مارسل پروست

معرفی کتاب گریخته نوشته مارسل پروست

کتاب «گریخته» نوشته مارسل پروست جلد ماقبل آخر در جستجوی زمان از دست رفته است. این جلد کتاب مرگ و فراموشی است، شرح واپسین لرزه‌های ویرانگر زمان پیش از توصیف آوارهای نهایی‌اش در زمان بازیافته و پیش از پیروزی پایانی انسان آفریننده.

معرفی کتاب «گریخته» نوشته مارسل پروست

 

درباره نویسنده

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته نوشته مارسل پروست ۲

مارسل پروست با نام کامل والانتَن لویی ژرژ اوژن مارسل پروست (زادهٔ ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ – درگذشتهٔ ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲) نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی بود. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست‌ رفته یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات جهان قلمداد می‌شود.

 

درباره کتاب گریخته

کتاب «در جستجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بلندترین رمان جهان است که در ایران با ترجمه مهدی سحابی منتشر شده است.

این کتاب که بیش از یک میلیون و دویست هزار کلمه دارد در ۷ جلد و طی ۱۴ سال به زبان فرانسه منتشر شد و بلافاصله یک شاهکار شناخته شد و به عقیده خیلی‌ها برترین رمان قرن یا حتی برترین رمان همه زمان‌ها بود.

کتاب «گریخته» نوشته مارسل پروست جلد ماقبل آخر در جستجوی زمان از دست رفته است.

این جلد کتاب مرگ و فراموشی است، شرح واپسین لرزه‌های ویرانگر زمان پیش از توصیف آوارهای نهایی‌اش در زمان بازیافته و پیش از پیروزی پایانی انسان آفریننده.

کتاب «گریخته» همچنین کتابی است که از همه‌ی مجلدات دیگر در جستجوی زمان از دست رفته بداهه‌ تر است، هر چند که حاوی کاونده‌ترین و نافذترین صفحاتی است که شاید در همه‌ی ادبیات جهان درباره‌ی برخی از دوردست‌ترین و ژرف‌ترین زاویه‌های روان بشری نوشته شده است.

مارسل پروست درباره کتاب حاضر گفته است: «به گمانم بهترین صفحاتی است که نوشته‌ام.»

 

برشی از کتاب گریخته

بدبختی آدم ها این است که برای ما چیزی جز باسمه‌هایی سخت آسیب‌پذیر در کلکسیون ذهنمان نیستند. به همین دلیل درباره‌شان طرح هایی در سر می‌پروریم که با همه شور ذهنیت همراه‌اند؛ اما ذهن خسته می‌شود، خاطره نیست می‌شود: روزی خواهد آمد که اتاق آلبرتین را به رغبت به اولین کسی بدهم که از راه برسد، هم آن چنان که بی‌هیچ اندوهی تیله عقیق و دیگر یادگاری‌های ژیلبرت را به آلبرتین دادم.

 

 

بیشتر بخوانید

 

امیدواریم از مطالعه کتاب «گریخته» نوشته مارسل پروست لذت ببرید و برای مطالعه سایر معرفی کتاب ها به بخش معرفی کتاب مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x