مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ایران با داشتن تمدن و فرهنگ غنی از گذشته تا به امروز، ایده های نو و منحصر به فرد را ارائه داده است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن طرح های متنوع، دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ایران با داشتن تمدن و فرهنگ غنی از گذشته تا به امروز، در زمینه های مختلف ایده های نو و منحصر به فرد را ارایه داده است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن طرح های متنوع، دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بیشتر آشنا شوید.

در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی همواره عناصر ثابتی وجود دارند که با دیدن آن، ایرانی بودن در آن موج می‌زند. لوازمی چون فرش و قالی عناصری جدایی ناپذیر از فرهنگ و دکوراسیون منزل ایرانی است. امروزه با مشاهده دکوراسیون داخلی منزل ایرانی شاهد تلفیقی از سبک‌‌های سنتی و مدرن هستید. استفاده از مبلمان سنتی در کنار مبلمان مدرن، پرده‌هایی ساده و یا پر زرق و برق و استفاده از ظروف مسی و قدیمی در کنار دکوراسیون و وسایل مدرن زیبایی چشمگیری را در طراحی داخلی آشپزخانه ایجاد می‌کند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

امروزه دکوراسیون منازل ایرانی در عین زیبایی و جذابیت با طرح های مدرنی ترکیب شده است. استفاده از وسایل مدرن و لوکس زیبایی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را دو چندان نموده است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی منزل و آشنایی با انواع آن از مدرن تا صنعتی

قبل از هر کاری به این نکته ها توجه داشته باشید و پاسخ سوال ها را پیدا کنید:

  • چه نوع سبکی مد نظر دارید؟
  • آیا تمایل دارید از لوازمی که در گذشته داشتید، استفاده کنید؟
  • آیا به فکر تغییر کلی لوازم هستید؟
  • چه مقدار بودجه برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه در نظر گرفته‌اید؟
  • آیا خود قصد انجام چیدمان جدید را دارید یا ترجیح می‌دهید از یک متخصص و طراح دکوراسیون داخلی استفاده کنید؟

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

بعد از مشخص شدن هدف و بررسی شرایط، لازم است با اصول چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل ایرانی آشنا باشید. داشتن ایده، دانستن ترکیب رنگ‌ها، نور پردازی، مکان قرارگیری صحیح لوازم و هماهنگی و در آخر ایجاد حس رضایت از چیدمان.

به چند نکته در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی اشاره می کنیم:

مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

در روزگار امروز و با درنظر گرفتن انتخاب اکثر ایرانی ها به داشتن زندگی مدرن در بسیاری از خانه هایشان، در تلاش هستند با حذف مبلمان سلطنتی و جایگزین مبل های راحتی در خانه حس آرامش و راحتی بیشتری را به وجود بیاورند. این کار باعث حس صمیمت بیشتر و بزرگ نشان دادن خانه ها نیز می شود. ایده بسیار خوبی است!

نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

نورپردازی از گذشته تا به امروز از اهمیت بسیاری در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی برخوردار بوده است. برای خانواده های ایرانی نورگیر بودن خانه هایشان به شدت اهمیت دارد و به خاطر همین موضوع است که به نورپردازی اهمیت می دهند. حتی اگر خانه ها نورگیر نبودند با یک سری چیدمان خاصی یا با استفاده از پرده های گوناگون حس خوب و نور طبیعی را القا می کنند.

اگر تمایل دارید طراحی داخلی مهیجی داشته باشید، حتما با نورپردازی، طراحی منزل را تحت تاثیر قرار دهید. لامپ‌های آویز، بهترین انتخاب برای تامین روشنایی برای فضای داخلی طراحی مدرن است. البته اگر انتخاب سبکتان مدرن باشد!

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اتاق خواب در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی ها نیز با دیگر دکوراسیون ها تفاوت دارد. استفاده از مدل تخت خواب های شیک، نحوه چیدمان مناسب وسایل اتاق خواب و تناسب و هماهنگی رنگ وسایل با سرویس خواب از جمله فاکتورهای مورد توجه ایرانی ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. دو عکس زیر نمونه ای از این طراحی ها است.

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با طراحی جذاب برای کودک و نوجوان دختر

آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش خانه های ایرانی است که در دکوراسیون داخلی به آن توجه بسیاری می شود. استفاده از مدل کابینت های شیک و مدرن در طراحی آشپزخانه های امروزی دیده می شود. این کابینت ها باعث زیبایی بیشتر آشپزخانه می شوند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

صندلی‌های فانتزی نزدیک به در، در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

قرار دادن یک صندلی با طرحی جالب در نزدیکی در ورودی می‌تواند یک ایده جدید و خاص باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای پوشیدن و در آوردن کفش بر روی یک صندلی بنشینند. همچنین می‌توانید چند صندلی شیک با رنگ‌های مکمل و یک کنسول را در کنار هم داشته باشید و یا استفاده از یک نیمکت نیز ایده خوبی است. حتما در انتخاب مبلمان و صندلی‌ها دقت و سرمایه‌گذاری کنید زیرا تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل ایرانی دارند.

 

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون سرویس بهداشتی را نادیده نگیرید

یکی از قسمت‌هایی که معمولاً در طراحی داخلی منزل ایرانی نادیده گرفته می‌شود، حمام و سرویس بهداشتی است. رعایت بهداشت و نظافت در این دو فضا از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگام طراحی این بخش از منزل باید به زیبایی ظاهری و وجود سیستم تهویه مناسب توجه شود. وجود بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی موجب می‌شود هزینه‌ای که برای طراحی داخلی آن انجام داده‌اید به چشم نیاید.

کاشی و سرامیک برای حمام و سرویس بهداشتی باید به دقت انتخاب شوند. این محصولات که برای کف و دیوار استفاده می‌شوند هم باید زیبا باشند و هم به راحتی تمیز شوند.

استفاده از بعضی وسایل و تزیینات به زیباتر شدن محیط حمام و سرویس بهداشتی کمک می‌کند. شما می‌توانید از وسایل و قفسه‌های تزیینی که برای قرار دادن حوله و … در بازار وجود دارند، استفاده کنید. این وسایل باعث می‌شوند دکوراسیون داخلی منزل زیباتر و منظم‌تر به نظر برسند.

می توانید با در نظر گرفتن تمام شرایط و نسبت به سلیقه ای که دارید این موضوعات را هم امتحان کنید:

    • طراحی باز داشته باشید.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
    • از عناصر براق استفاده کنید.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
    • حس زندگی را با استفاده از گیاهان و گل هایی با گلدان های بزرگ تجربه کنید.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

بیشتر بخوانید: گیاهان مناسب دکوراسیون برای طراحی داخلی آپارتمان و منزل

    • با طرح های مختلف کاغذ دیواری ها، دیوارها را تزیین کنید، در کنار این کار فراموش نکنید دیوارهای سفید را هم امتحان کنید.
دکوراسیون ایرانی20 2
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
    • از رنگ های الهام بخش استفاده کنید.
دکوراسیون ایرانی21 2
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

به طور کلی و با در نظر گرفتن عقیده ایرانی ها، استفاده از وسایل مدرن و سلطنتی مانند میز ناهارخوری و مبلمان سلطنتی, لوسترهای مدرن و شیک و… از گزینه هایی هستند که برایشان همیشه تازگی دارند. این دکوراسیون برای منازل بزرگ و مدرن بسیار مناسب بوده و زیبایی منزل را دو چندان می کند.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

خانه و دکوراسیون خانه باید فضایی آرام و آرامش بخش را برای شما فراهم کند پس نسبت به راحتی خودتان و در نظر گرفتن یک سری اصول پایه، آرامش را به خانه هایتان بیاورید!

امیدواریم از مطالعه این مطلب که به دکوراسیون داخلی منزل ایرانی اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

بیشتر بخوانید:1 2 bedroom house plan

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x